رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بهینه سازی مصرف آب در بخش کشاورزی از طریق توسعه و ترویج آبیاری مدرن انجام می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ عدیل سروی در نسشت مشترک با مسئولان شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: با توجه به خطر فرونشست دشت اردبیل برای همیشه برداشت آب از منابع زیرزمینی در دشت اردبیل ممنوع شده و به جای بهره برداری از منابع زیرزمینی نسبت به بهینه سازی مصرف آب در بخش کشاورزی از طریق توسعه و ترویج آبیاری مدرن اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی با تاکید بر ضرورت اجرای طرح های آبخیزداری در مقابله با خشکسالی و کشت محصولات جایگزین این بخش گفت: کشت محصولاتی همچون زعفران، پسته و برخی از نباتات روغنی که ثمرات خوبی را به همراه دارد توصیه شئده که امیدواریم از قبل آن بتوان طرح های حقیقی را به نتیجه واقعی رساند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین مجموع تولیدات اتحادیه‌های کشاورزی را اعم از تولیدکنندگان مرغداری و سیب زمینی بیش از 900 میلیارد تومان دانست و بیان کرد: اگر این تشکل‌ها از توان زیرمجموعه‌های خود درست استفاده کنند می‌توانند بسیاری از نقص ها و نارسایی ها را برطرف کنند.

وی حمایت همه جانبه را از این مجموعه ها و ضرورت تقویت صندوق حمایت از کشاورزی را بیان کرد و افزود: اگر بتوان در این زمینه حرکت های موثر و کارآمدی را انجام داد به یقین می توان برخی موانع را برطرف و جبهه تولید و حرکت موثر را در بخش ایجاد فرصت های اشتغال در این زمینه تقویت کرد.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: اردبیل ، آبیاری ، مدرن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.