چارلی وایتینگ درباره تصادف بیانکی که یک هفته گذشته در جریان گرندپری ژاپن اتفاق افتاد، توضیح داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران واینیگ در آخر هفته گرندپری روسیه کنفرانس خبری تشکیل داد و در آن تصاویر مربوط به برخورد بیانکی را به نمایش گذاشت.

این فیلم از دوربینی بود که در پیچ هفتم قرار گرفته بود. در این تصویر دیده می شود که اتومبیل ها در پیچ چپ گرد چطور از مسیر خارج می شوند. واتینگ به استناد این تصویر توضیح داد با زیاد شدن شدت باران، خط مسابقه در این پیچ همچنان خشک باقی مانده است، چون اتومبیل ها در حال حرکت از مسیر مسابقه هستند. اما مسیر خارج از خط مسابقه بسیار پر آب است.

ماجرا از آنجایی شروع شد که سوتیل پیچ را باز می پیچد و به دلیل برخورد با آب زیاد، کنترل اتومبیل را از دست می دهد.
وایتینگ در اینباره گفت: خط خشک تری هم وجود داشت. وقتی باران زیاد می شود، خط مسابقه کمی خیس تر می شود، اما وقتی آدریان سوتیل پیچ را باز می پیچد می بینیم که کنترل اتومبیل را از دست می دهد.
«سوتیل به قسمت خیس تر مسیر می رود. در آن لحظه سوتیل درست پشت سر بیانکی قرار دارد و با از دست دادن کنترل اتومبیل، اسپین می شود.»

وی افزود:یک دور بعد زمانی که پرچم های زرد را به صورت دوتایی در پیست می بینیم، بیانکی هم درست در همان پیچ از مسیر خیس تر حرکت می کند. اما برخلاف سوتیل، بیانکی پس از اینکه کنترل اتومبیل را از دست می دهد، سعی می کند به موانع کناری پیست برخورد نکند و به همین دلیل اتومبیل از مسیر مسابقه منحرف می شود.

وایتینگ گفت: می بینیم که ژول هم همین کار را تکرار می کند. آن هم به همان آب برخورد می کند، اما بین رانندگی آنها کمی اختلاف وجود دارد. او مثل آدریان اسپین نمی شود. سعی می کند اتومبیل را جمع کند و به خارج از پیست منحرف می شود.
وایتینگ همچنین عنوان کرد مشخص نیست بیانکی با چه سرعتی با تراکتور حامل اتومبیل سوتل برخورد کرده است.
چارلی گفت: صحبت کردن درباره این موضوع کمی زود است. چون بعد از خارج شدن اتومبیل از مسیر، اطلاعاتی از آن در دسترس نیست.
«به تنها چیزی که می شود اعتماد کرد، اطلاعات GPS است که خیلی هم نمی شود انها را مصداق قرار داد.»

وی ادامه داد:الان زود است که بخواهیم بگوییم دلیل حادثه چه موضوعی بوده است، چرا که اگر اطلاعات ما در این مورد زیاد شود و دلیل را بهتر متوجه شویم، درست کردن موضوع سخت خواهد بود.
چارلی وایتینگ همچنین در پایان صحبت های خود به این نکته هم اشاره داشت که ژول حتی اگر با تراکتور حامل اتومبیل سوتیل هم برخورد نمی کرد و به موانع کناری پیست می رسید، باز هم شدیداً آسیب می دید. چرا که سرعت اتومبیل بسیار زیاد بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار