مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس از رونمایی اولین ربات آتش نشان در شیراز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران؛ حسن فیاض پور در نشست خبری هفته ملی ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی، گفت: از جمله برنامه های این هفته راه اندازی نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های مدیریت بحران در استان فارس است.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه آنچه که مورد توجه قرار خواهد گرفت رونمایی از اولین ربات آتش نشان در کشور است که به طور حتم با توجه به وضعیت بافت قدیمی شهر شیراز کارایی بسیار مناسبی خواهد داشت.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس افزود: این ربات در خدمات ایمنی شهرداری شیراز ساخته و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

فیاض پور یادآور شد: با توجه به اینکه استان فارس در میان چهار استان زلزله خیز و شش استان حادثه خیر کشور قرار دارد آنچه که در این هفته به آن توجه بیشتر خواهد شد مباحث آموزشی است که در این راستا 9 سمینار و همایش تخصصی برگزار می گردد.

وی ادامه داد: 18 کارگاه و دوره های آموزشی و 11 مانور نیز در استان برگزار خواهد شد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص عدم همکاری این سازمان با دستگاه های دیگر در زمان آتش سوزی تاکید کرد: قانون وظایف همه دستگاه ها را مشخص کرده و قرار نیست هیچکس در حالت عادی به کار دستگاه دیگر دخالت داشته باشد.

فیاض پور تصریح کرد: در هیچ کجای قانون وجود ندارد که سازمان مدیریت بحران در بحث اطفا حریق وارد شود زیرا وظیفه ما نظارت و کارشناسی است.

وی تاکید کرد: هیچگونه امکاناتی در اختیار سازمان مدیریت بحران قرار ندارد که با استفاده از آن بتوانیم نسبت به خاموش کردن آتش و با پارو کردن برف اقدام کنیم.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس با اشاره به اینکه خوشبختانه طی حدود دو سال گذشته همکاری و همدلی مناسبی در استان فارس ایجاد شده، گفت: طی این مدت دستگاه های مربوط به رفع بحران یکدیگر را پیدا کرده اند و امروز همه می دانند در زمان بحران های مختلف چه وظیفه ای بر دوش دارند مگر اینکه بخواهند مظلوم نمایی کنند و کم کاری خود را به گردند دیگران بگذارند.

فیاض پور یادآور شد: طی دو سال گذشته حتی یک ریال به این مجموعه بودجه اختصاص داده نشده و هر کاری در این مدت انجام شد به واسطه تلاش و همکاری بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید مراقب ساخت و سازهای درون شهر شیراز بود، گفت: گسل شیراز رودخانه خشک نیست اما باید به این نکته توجه داشت که صدور مجوز ساخت و ساز در حریمهای رودخانه و گسل ها نباشد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس تصریح کرد: آسیب پذیری کشور و فارس در مقابل حوادث یک هزار برابر کشور ژاپن است که در این راستا باید فعالیتهای کارشناسی انجام داد.

فیاض پور افزود: دو طرح در دانشگاه شیراز در حال بررسی و پژوهش است که به طور حتم با انجام اینگونه فعالیت های علمی به نتایج درست خواهیم رسید.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص عدم همکاری این مدیریت با محیط زیست استان فارس نیز گفت: مظلوم نمایی برخی از افراد دیگر کارساز نیست و ما هیچگونه مشکلی با دستگاه های مختلف استان نداریم.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس تاکید کرد: در آتش سوزی چند روز پیش با دستور استاندار به این سازمان رفتم اما به غیر از نگهبان مجموعه و پس از زمانی مسئول حراست این مجموعه که با تماس تلفنی نگهبان به محل کار خود مراجعت کرد هیچکس دیگر آنجا نبود.

فیاض پور تاکید کرد: زمانیکه در جنگل و محیط زیست آتش سوزی روی می دهد خود مسئولین این دستگاه ها باید وارد بحث شوند اما در محل آتش سوزی نیز تنها یک محیط بان حضور داشت.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر، مبنی بر تاثیر فراکانس ها و پارازیت های موجود در فضا بر تشخیص صحیح وضعیت بحران نیز گفت: این موضوع دورغ است که برخی از افراد برای جلب توجه مطرح می کنند و در شیراز و استان فارس چنین بحثی صحت ندارد.

منبع: مهر

انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۲۹ اسفند ۱۳۹۴
خو یه عکسی مینداختین ازش