هر شخصی می‌تواند از چهارمین ورزش شناخته شده در دنیا که ارزان‌تر از سایر رشته‌های ورزشی دیگر است نهایت لذت را ببرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، هر شخصی می‌تواند به کمک یک راکت سبک وزن و ضربه زدن به توپی که از پلاستیک و یا توپ‌هایی که از 16 پر واقعی درست شده‌اند از این بازی ساده اما پر از هیجان لذت ببرد.

رشته بدمینتون یکی از سریع‌ترین بازی‌های انجام شده با راکت است که یک ضربه محکم به توپ باعث می‌شود با سرعت تقریبی 300 کیلومتر در ساعت حرکت کند و در سطوح حرفه‌ای نیاز به عکس العمل و قدرت زیاد بازیکنان دارد زیرا که: بازیکنان این رشته حتی تا 2 کیلومتر را طی یک مسابقه در زمین می‌دوند.

رشته بدمینتون از کشور هند آغاز شد و پس از آن توسط افسران ارتش انگلستان به کشورشان انتقال یافت که این بازی میان طبقات مرفه جامعه انگلستان شناخته شد و از آنجا گسترش پیدا کرد.

مسابقات بسیاری در کشورهای مختلف دنیا با الهام گرفتن از کشور انگلستان شکل گرفت که جام توماس یکی از این رقابت‌ها بود که نخستین بار وارد این عرصه شد که جورج توماس طی 24 سال در 90 مسابقه عنوان کسب کرد گفتنی است، جورج توماس یک تنیسور انگلیسی بود که به سوی رشته بدمینتون جذب شده بود او همچنین نخستین رئیس فدراسیون جهانی بدمینتون نیز بود.
در سال 1949 که مساوی با 1328 ه.ش مسابقات جهانی بدمینتون مردان آغاز شد و در سال 1956 مساوی 1335 ه.ش رقابت‌های جام زنان خلق شد.

شایان ذکر است: بدمینتون از سال 1371 ه.ش در المپیک بارسلون به بازی‌های المپیک اضافه شد و پس از آن بود که به میزان اعتبار این ورزش در کشورهای آسیایی مانند چین و کره ... افزوده شد و این پدیده مقارن با پیشرفت این ورزش در کشورهای مختلف جهان بود.

اما بدمینتون در ایران:

با ورود کارشناسان نفتی انگلیس به ایران این بازی به کشورمان راه یافت و کارمندان ایرانی شرکت نفت این ورزش را از انگلیسی‌ها آموختند.

ایران در سال 1353 میزبانی بازی‌های آسیایی را قبول کرد و بدمینتون یکی از رشته‌های بازی‌های آسیایی در آن زمان نیز بود در این راستا سازمان تربیت بدنی در سال 1351 فدراسیون بدمینتون را در ایران تأسیس نمود و نخستین مربی این رشته در ایران فردی هندی به نام دیپوگوش بود که به مدت پنج سال به کار تعلیم و آموزش بدمینتون در کشورمان مشغول بود.

گفتنی است: اولین دوره مسابقات قهرمانی کشور در سال1352 با حضور 24 تیم برگزار شد که تهران، خوزستان و اصفهان به ترتیب اول تا سوم شدند. نخستین بار تیم ملی بدمینتون ایران در بازی‌های آسیایی1353، تهران شرکت کرد که در بین 13 تیم، هشتم شد.

شایان ذکر است اولین رئیس فدراسیون بدمینتون در ایران آقای امیر نویدی بود که تا سال 1356 عهده‌دار این مقام نیز بود.

گفتنی است: ورزش بدمینتون چهارمین ورزش شناخته شده در دنیاست که می‌توان گفت ارزان‌تر از سایر رشته‌های ورزشی دیگر است.

حال به چند مورد از فایده‌های ورزش بدمینتون می‌پردازیم: این بازی به طورمنظم کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب را مهیا می‌سازد. زیرا که کلسترول‌های بد قطر عروق خونی را  کاهش می‌دهند احتمال حملات قلبی و سکته‌های مغزی را افزایش می‌دهد.

انجام بازی بدمینتون به طور منظم میزان پایه ضربان قلب را در هر دقیقه کاهش می‌دهد و فشار خون نیز کاهش پیدا می‌کند.

شرکت در بازی بدمینتون به طور منظم به افرادی که دارای اضافه وزن هستند کمک می‌کند به وزن متناسب با قد و سن‌شان پیدا کنند.

بازی بدمینتون موجب می‌شود شما را از افسردگی، اضطراب و استرس دور کند و باعث می‌شود به راحت‌تر خوابیدن شما در شب کمک کند.

این بازی فعالیت سلول‌های استخوان‌ساز را ارتقا می‌بخشد و به جذب و ترکیب کلسیم در ساختار ماتریکس استخوان کمک می‌کند و صدها فایده‌ای دیگر در این رشته ورزشی ارزان اما پرمفید نهفته است.

اما نکاتی در خصوص کفش بدمینتون:

کفش بدمینتون باید به خوبی با زمین درگیر شود و حالت بالشتکی داشته باشد و در قسمت جلو انعطاف پذیرتر باشد. فناوری‌های متنوعی در کفش‌های بدمینتون به کار می‌روند که زیره‌های هگزا گریپ، کفی‌های پاورکاشن، ارگوشیپ، دابل راسل مش ولیترال کلاو از جمله‌ی آنها هستند که هر کدام کارکرد خاصی دارند و به طور معمول توان، سرعت و چابکی بازیکن را در زمین افزایش می‌دهند.

لازم به ذکر است: کفش بدمینتون را نباید در جایی غیر از زمین بدمینتون پوشید زیرا حالت چسبندگی آن به زمین از بین می‌رود و کارایی خود را از دست می‌دهد.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار