نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال تاکید می کند که ایران زودتر از تمام کشورها برای رفع ممنوعیت بازی با حجاب بانوان درخواست خود را به فدراسیون جهانی ارائه داده بود.

فاطمه کرم زاده نایب رئیس بسکتبال بانوان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در مورد اقدامات اولیه برای بازی با حجاب بانوان بسکتبالیست در میادین بین المللی توضیح داد: ما زودتر از همه درخواست خود را به فدراسیون جهانی ارائه داده بودیم اما در بازی هایی که برای یک بازیکن آمریکایی و قطری با مشکل مواجه شدند به این نتیجه رسیدند که بحث حجاب تنها به ما محدود نمی شود و بسیاری از کشورهای دیگر دنیا هم بازیکن مسلمان دارند.

فدراسیون جهانی در اطلاعیه خود تاکید کرده بود که تمام کشورهای متقاضی بازی با حجاب باید درخواست رسمی خود را به فیبا ارائه کنند و این درخواست را هر سال تکرار کنند. نایب رئیس بانوان فدراسیون تایید کرد که ایران جزء اولین کشورهایی بوده است که این درخواست را هم به فیبا ارائه کرد.

با هادوی ادامه می دهیم

اولین برنامه بانوان بعد از آزادی بازی با حجاب چیست؟ کرم زاده می گوید: ما تمرینات خود را حتی زمانی که اجازه بازی در میادین بین المللی را نداشتیم هم برگزار می کردیم اما حالا مسابقات سوپرلیگ شروع می شود و تمام بازیکنان در تمرین هستند. در صورتی که زمان مناسبی پیدا کنیم، تمرین هم می گذاریم. قرار است بین مسابقات سوپرلیگ هم 3 روز تمرین برای تیم ملی بگذاریم. 

وی ادامه داد: مشحون رئیس فدراسیون به تازگی از سفر برون مرزی بازگشته است. باید به زودی با او در این مورد صحبت کنم و نظرش را بپرسم. نظر ما روی این است که سفر برون مرزی داشته باشیم چون مدت زیادی است که بانوان از کشور خارج نشده اند.

کرم زاده تاکید کرد که در حال حاضر با هادوی مربی سابق تیم ملی به کار ادامه می دهند و قرار است یک مدرس از فیبا هم به ایران بیاید که از نظرات وی هم استفاده می شود.

وی گفت: 16 مربی زن هم در کلاس مربیگری که این هفته در حال برگزاری است شرکت کرده اند و همراه آقایان از حضور مدرس بین المللی استفاده می کنند. امسال 20 تیم در سوپرلیگ A و B حضور دارند که از این هفته بازی های آن شروع می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار