دیپلمات اسرائیلی هشدار داد ممکن است ایران و آمریکا طی مذاکرات محرمانه به توافقی دست یابند که این به زیان اسرائیل می تواند باشد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، یک مقام بلند پایه اسرائیلی گفته است این احتمال وجود دارد که اوباما بخواهد مذاکرات هسته ای با ایران را تمدید کند و حتی در زمانی که مصر جنگی دیپلماتیک علیه اسرائیل را شروع کرده است، اوباما بخواهد در برابر خواستهای ایران از خود نرمش نشان بدهد.

به گفته یک منبع دیپلماتیک بلند پایه اسرائیلی، احتمال رسیدن به توافق در گفتگوهای ایران و شش قدرت جهانی بر سر برنامه اتمی این کشور تا پایان مهلت تعیین شده یعنی بیست و چهارم نوامبر بسیار اندک است ولی به نظر می رسد که اوباما در چند مورد از جمله در خصوص مهلت تعیین شده، از خود نرمش نشان بدهد.

این منبع دیپلماتیک در گفتگو با "والا"ضمن هشدار در خصوص این مساله که چنین توافقی ممکن است به ایران امکان داشتن هزاران سانتریفوژ را می دهد، گفته است وقتی صحبت از اراده سران دو کشور مطرح می شود، هر چیزی امکان پذیر است ولی اسرائیل نیاز به حفظ موضع خود دارد تا توافق بدی صورت نگیرد.

این منبع همچنین گفته است ائتلاف فعلی با رهبری آمریکا علیه داعش در عراق و سوریه ممکن است بر توافق ایران و آمریکا تاثیر گذار باشد زیرا دولت اوباما در خصوص همکاری احتمالی با ایران عدول کرده است.

این منبع هشدار داده است این خطر واقعی وجود دارد که آمریکا بخواهد گفتگوهایی سری با ایران را علیه منافع اسرائیل صورت بدهد.

انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۳
آمریکائیها از خود اختیاری ندارند.
آخرین اخبار