جمشيدي دانا گفت: فرآورش گاز شرکت‌های پالايشی در نيمه نخست امسال با 15 درصد افزايش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به حدود 90 ميليارد متر مکعب رسيد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا، مدير هماهنگي و نظارت بر توليد شرکت ملي گاز ايران گفت: شرکتهاي پالايشي، 89,2 ميليارد متر مکعب گاز را از بخش بالادستي فرآورش و به خطوط سراسري ارسال کردند.

مهدي جمشيدي دانا افزود: در 6 ماه نخست امسال، 12,3 ميليون متر مکعب مايعات گازي نيز توليد شده است.

صادرات 85 درصد از گوگرد توليدي

وي با بيان اين که در 6 ماه نخست امسال، 405 هزار تن گوگرد در شرکتهاي پالايش گاز توليد شده است، افزود: هم اکنون گوگرد در پالايشگاههاي پارس جنوبي، خانگيران و ايلام، توليد و نزديک به 85 درصد آن صادر مي شود.

وي خاطرنشان کرد: در بازه زماني ياد شده، 803 هزار متريک تن LPG توليد شده است.

به گفته مدير هماهنگي و نظارت بر توليد شرکت ملي گاز ايران، 90 درصد از LPG  توليد شده در کشور صادر و 10 درصد آن در داخل مصرف مي شود.

جمشيدي دانا با بيان اين که اين مديريت بر افزايش دريافت گاز از خط پنجم سراسري براي تامين خوراک پالايشگاههاي فجر جم و بيدبلند نظارت دارد، تاکيد کرد: پالايشگاه بيدبلند در 6 ماه نخست امسال، يک ميليارد و 893 ميليون متر مکعب گاز و پالايشگاه فجر جم نيز يک ميليارد و 307 ميليون متر مکعب گاز از خط پنجم سراسري دريافت کرده است.

مدير هماهنگي و نظارت بر توليد شرکت ملي گاز ايران پيشتر گفته بود: افزايش دريافت گاز به دليل نظارت بر اجراي بهينه و کاهش دوره تعميرات اساسي در 3 پالايشگاه فجر جم با 5 روز، سرخون و قشم با 3 روز و ايلام با چهار روز محقق شده است.

به گفته مهدي جمشيدي دانا، کاهش 20 روزه دوره تعميرات در فازهاي 4 و 5، کاهش 12 روزه در فاز يک پارس جنوبي نسبت به برنامه مصوب و راه اندازي فاز 12 و فازهاي 15 و 16 پارس جنوبي از ديگر دلايل افزايش دريافت گاز است.

انتهای پیام/
برچسب ها: فرآورش ، گاز ، پالایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار