فتحی پور گفت: مجلس و دولت در بحث سیاست‌گذاری در رابطه با تعرفه‌ها حمایت از صنعت داخلی را در اولویت‌های خود قرار دهند تا کالای تولید داخل قابلیت رقابت در بازارهای جهانی را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ ارسلان فتحی پور رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در کنفرانس بین المللی دکو 2014 که صبح امروز برگزار شد با اشاره ه لزوم حمایت از صنعت مبلمان در کشور گفت:اگر از صنعتی مانند مبلمان حمایت نشود صنایعی مانند چوب و پارچه و طراحی نیز به آسیب میبیند.

وی افزود:باید مجلس و دولت  در بحث سیاستگذاری در رابطه با تعرفه ها حمایت از صنعت داخلی را در اولویت های خود قرار دهد تا کالای تولید داخل قابلیت رقابت در بازارهای جهانی را داشته باشد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد:دولت باید در رابطه با سیاستگذاریهای تعرفه ای سخت گیری کند و اگر این کار را انجام نشود شرایط اشتغال برای سایر کشور ها را فراهم کرده ایم.

فتحی پور افزود:شعار حمایت از تولید داخلی بسیار مطرح شده اما در عمل چیزی مشاهده نشده است.

وی گفت:صنعت مبلمان حتی میتواند جایگزین صادرات نفت شود چراکه هم تکنولو‍ژی و هم نیروی انسانی آن در کشور موجود است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه به لزوم اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: در اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده اولویت ما حمایت از صنعت و تولید است لذا برای این منظور برای شهرک های صنعتی استان ها 5 سال معافیت و برای مناطق محروم 10 سال مشوق در نظر گرفته شده است.

وی گفت:بحث مالیات بر ارزش افزوده نیز معضلی تبدیل شده است گه پس از لایحه حمایت از تولید در دستور کار مجلس قرار می گیرد چراکه در این زمینه نیز اصناف بسیار شکایت دارند.

فتحی پور افزود:همچنین در بحث اقتصاد مقاومتی باید تمام قوانینی که با تولید داخل و سیاست های ابلاغی مغایر است حذف شود .

وی گفت: اصلاح قانون پولی و بانکی نیز از مواردی است که باید به آن توجه ویژه شود و همچنین حساب تولید کننده با شخصی که پول را از بانک گرفته و در جای دیگر هزینه کرده جدا شود.
 
انتهای پیام/
 

برچسب ها: حمایت ، صنعت ، داخلی ، اولویت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار