دنیای زیست انسانی می‌تواند در طیفی از زیباترین لحظات تا ناخرسندترین خشونت‌ها غرق شود. وظیفه ما است که انتخاب‌گران زیبایی، و تمهیدکنندگان شادترین، انسانی‌ترین و عاطفی‌ترین اوقات برای خویش و بقیه باشیم. اگر زیبایی‌ها را انتخاب نکنیم، زشتی‌ها ما را برمی‌گزینند.

به گزارش حوزه  تئاتر باشگاه خبرنگاران؛ سازمان بهزیستی یکی از آن تمهیداتی است که جامعه ایرانی برای تدارک شادی و زیبایی برگزیده است. این سازمان همواره پیشاهنگ حرکت‌هایی برای نمایاندن چهره‌ عاطفی انسان، و فراهم کردن زیرساخت کنار هم قرار گرفتن انسان‌ها برای خلق زیبایی‌ها بوده است. آن‌گاه که هنر به مجموعه فعالیت‌های این سازمان وارد می‌شود، ظرفیت زیبایی‌آفرینی به اوج می‌رسد، و زمانی که توانمندی‌های جمعی از شریف‌ترین بندگان خدا در قالب هنر به فعلیت می‌رسد، تابلویی از همکاری برای خلق زندگی‌ بهتر و انسانی‌تر ترسیم می‌شود.
 
تئاتر همواره در تاریخ بشر هنری الهام‌بخش، آگاهی‌ساز، و توأم با ارتباط رو در رو و نزدیک با مخاطب بوده است. تئاتر در ذات خود ظرفیت نمایش انسانی‌ترین احساسات و عواطف، و کاخ بلند اندیشه‌های انسانی را دارد. تئاتر خیابانی جلوه‌ای دیگر از توانمندی‌های هنر تئاتر، و البته به میان مردم آوردن هنرورزی و همه خوبی‌های مترتب بر هنر است. جامعه ما به آموختن از هنر، و هنر آموختن نیازمند است. جامعه ما می‌تواند ابزار هنر را برای فائق آمدن بر کاستی‌ها، و فراتر رفتن از جهل‌ها و ناتوانی‌ها، و برای انسانی‌تر بودن به‌کار بگیرد، و بسیار خرسندم که سازمان بهزیستی مجری چنین اقدامی شده است. 

لازم می‌دانم از همه کسانی که برگزاری جشنواره سراسری تئاتر خیابانی را امکان‌پذیر ساختند قدردانی کنم، و آرزومند روزی باشم که هنر و سایر ابزارهای ارتباط و کسب معرفت، بیش از امروز به خلق زیبایی‌های بیشتر، جامعه‌ای آگاه‌تر، و زیست انسانی و شریف‌تر کمک کنند. 

انتهای پیام/

برچسب ها: خرسند ، جشنواره ، تئاتر ، امید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.