یک کارشناس سیاست خارجی گفت: هیچ مسئله‌ای همچون داعش و تحولات خاورمیانه نمی‌تواند ایران را وادار به توافق نامناسب با ایالات متحده کند.

"محمدصادق کوشکی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه غرب به دنبال رسیدن به توافق با جمهوری اسلامی ایران نیست، گفت: مسائلی همچون داعش و تحولات خاورمیانه نمی‌تواند ایران را وادار به توافق نا مناسب با ایالات متحده کند.

این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به تحولات منطقه، تصریح کرد: ایالات متحده با شکل‌دهی، مسلح و حمایت کردن گروه تروریستی داعش در صدد از بین بردن ثبات و امنیت در خاورمیانه است.

وی افزود: آمریکایی‌ها یک نمایشی تحت عنوان ائتلاف بین‌المللی برای مقابله با گروه‎‌های تکفیری را به راه انداخته‌اند تا بتوانند با این کار خود شرایط منطقه را در دست گیرند.

کوشکی در پایان خاطرنشان کرد: اقداماتی از قبیل ائتلاف کشورهای مختلف علیه گروه تروریستی داعش نمی‌تواند منجر به از بین رفتن این جریان در کوتاه مدت و حتی در میان مدت شود و این ائتلاف، اساسا عملیاتی نیست، و کارکردهای سیاسی و تبلیغاتی دارد، و با در نظر داشتن این نکته،  تاکنون شاهد اقدام قابل توجهی از سوی این ائتلاف نبوده‌ایم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار