رییس انجمن ابن فدیو نیجریه گفت: حضور خادمان بارگاه منور رضوی در قالب برنامه زیر سایه خورشید در کشور نیجریه ، قوت قلبی برای مردم شمال آفریقا شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حسن والا در نشست شکرانه که با حضور مسوولان و دست‌اندرکاران برنامه‌های دهه کرامت آستان قدس رضوی برگزار شد، با ابراز خرسندی از این که ورود کاوران زیر سایه خورشید به این کشور مصادف با مراسم چهلمین روز شهادت شهدای قدس نیجریه شد،اظهار داشت:کاروان رضوی با حضور در جمع هزاران نفر از شیعیان نیجریه در مراسم چهلم شهدای روز قدس شرکت کردند و یاد و خاطره 33 نفر از جوانان این کشور را که در روز قدس امسال در راهپیمایی به شهادت رسیدند را گرامی داشتند.

وی افزود : شیخ سید ابراهیم زکزاکی - رهبر شیعیان نیجریه که محبوب همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی و همچنین مسیحیان این منطقه است و سه فرزندش از شهدای روز قدس بودند، طی سخنانی ضمن تشکر و خوش آمدگویی به این کاروان، حضور خادمان بارگاه منور رضوی را مایه قوت قلب مردم شمال آفریقا عنوان کرد.

رییس انجمن ابن فدیو نیجریه بیان کرد: در سفر 30 سال پیش رهبر شیعیان نیجریه به ایران، با بررسی رمز موفقیت انقلاب اسلامی ایران ، جمعیت محدود شیعیان این منطقه را به بیش از10 میلیون نفر رساند و هم اکنون اغلب مردم این کشور از مرجعیت مقام معظم رهبری تبعیت می کنند.

گفتنی است کاروان زیر سایه خورشید که حامل پرچم متبرک رضوی بودند، همزمان با دهه کرامت رضوی از سوی شبکه جوانان رضوی به 200 شهر در داخل کشور و 40 شهر از 10 کشور خارجی اعزام شدند.

انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: مشهد ، کاروان ، رضوی ، سایه ، خورشید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.