وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد كشورش برای مبارزه با داعش نیروی نظامی به عراق اعزام نخواهد كرد

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه خبری شبكه العالم،  وزیر خارجه انگلیس با اشاره به اینكه كشورش نیروی نظامی برای مبارزه با داعش اعزام نخواهد كرد ،گفت: لندن به لحاظ تسلیحاتی و تجهیزات نظامی به دولت عراق كمك خواهد كرد.

"فیلیپ هاموند" وزیر خارجه انگلیس گفت: ما برای مبارزه با داعش نیروی نظامی به عراق اعزام نخواهیم کرد، زیرا مطمئن هستیم كه مردم انگلیس با این مسأله موافقت نخواهند كرد و نیز بر این نظریم كه این گزینه برای شكست داعش مناسب نیست.

وی افزود: ما می دانیم كه حضور نیروهای نظامی غربی در خاك عراق سبب تقویت ایده ها و افكار داعش در عراق خواهد شد. انگلیس از نیروهای امنیتی عراق و كردها در جهت تقویت توانمندی هایشان حمایت خواهد كرد و از لحاظ تسلیحاتی، آموزش نیروها و پشتیبانی هوایی کمک خواهد كرد تا عراق بتواند با گروه داعش مبارزه كنند.

هاموند در كنفرانس مشترك خبری با شیخ "صباح خالد حمد الصباح" معاون اول نخست وزیر و وزیر خارجه كویت و "عبداللطیف الزیانی" دبیر كل شورای همكاری خلیج فارس تاكید كرد: ما اطمینان داریم كه گروه داعش خطر بزرگی برای خاورمیانه، انگلیس و همه جهان به شمار می رود و مبارزه با این گروه تلاش بین المللی را می طلبد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۳ مهر ۱۳۹۳
ترسو
آخرین اخبار