رویترز گزارش داد؛ "زینب الخواجه"؛ فعال زن مخالف رژيم بحرين بازداشت شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، وکیل "زینب الخواجه" از فعالان طرفدار دموکراسی در بحرین گفت: مقامات این کشور دستور داده اند موکل وی به اتهام پاره کردن تصویر پادشاه این کشور و توهین به وی برای بازجویی به مدت هفت روز بازداشت شود. 

محمد الوسطی گفت زینب الخواجه روز سه شنبه در جریان جلسه رسیدگی دادگاه به درخواست استیناف وی درباره دو پرونده‌ای که به سال 2012 مربوط می‌شود با قاضی دادگاه درگیر شد. زینب دختر عبدالهادی الخواجه فعال زندانی شده بحرینی است که در اعتصاب غذا به سر می‌برد. 

وکیل وی گفت:قاضی دادگاه روز گذشته زینب را به سبب پاره کردن عکس پادشاه به اهانت به وی متهم کرد.

زینب که باردار است و در بحرین زندگی می‌کند در جریان تظاهرات مردمی علیه رژیم بحرین در سال 2011 میلادی به سبب انتشار اخباری مربوط به قیام مردم در رسانه های اجتماعی به چهره‌ای مطرح تبدیل شد.

اوایل امسال پادشاه بحرین قانونی را تصویب کرد که به موجب آن حکم هفت سال زندان و جریمه 26هزار دلاری برای همه افرادی که به وی توهین کنند در نظر گرفته شد. 

مریم الخواجه خواهر زینب که رئیس موقت مرکز حقوق بشر بحرین است ماه قبل زمانی که از اروپا وارد بحرین شده بود به صورت موقت بازداشت شد. وی نیز که به ورود غیرقانونی به کشور، حمله به یک پلیس زن در فرودگاه و توهین به پادشاه متهم شده است با قرار وثیقه آزاد شد. 

بحرین که ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در آنجا مستقر است از زمان قیام‌های مردمی سال 2011 شاهد تنش  و ناآرامی بوده است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار