سرمربی سابق تیم ملی کاراته گفت: کاراته به هیچ عنوان عملکرد خوبی در این دوره نداشت و ما دوباره برگشتیم به همان نقطه‌ای که چهار سال پیش قرار داشتیم.

علیرضا کتیرایی، مربی سابق تیم ملی کاراته در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، در خصوص عملکرد تیم ملی کاراته در بازی‌های آسیایی اینچئون گفت: در این دوره بانوان نسبت به دوره قبل بهتر ظاهر شدند ولی در قسمت مردان برگشتیم سر جای قبلی در چهار سال گذشته.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط خوب این تیم ملی و طبق گفته یکی از مربیان تیم ملی، این دوره اولین بار است که این تعداد مسابقات برون مرزی داشتیم تعداد 7 مسابقات برون مرزی، کم نیست.
کتیرایی ادامه داد: این دوره از اردوها، بهترین امکانات در اختیار تیم ملی قرار گرفته بود ولی متاسفانه از لحاظ نتیجه شاهد پیشرفت نبودیم.

کتیرایی عنوان داشت: متاسفانه باید بگویم که آقایان خود را پشت مدال بانوان می‌برند و این اصلا خوب نیست. در مسابقات آسیایی این دوره برگشتیم به همان جایگاه چهار سال گذشته و این در صورتی است که دوره گذشته در جایگاه شانزدهم جهان قرار داشتیم و در این دوره در جایگاه سوم آقایان تیم سوم را تحویل گرفتند. ولی چه تحویل دادند؟ و متاسفانه برخلاف پتانسیل بالای کاراته، به خانه اول برگشتیم.

کتیرایی در ادامه تصریح داشت: باید صراحتا اعلام کنم که این روزها بدعتی که در کاراته گذاشته شده، در مورد انتخاب مربیان است در واقعیت شاخصه‌هایی برای مربیگری باید وجود داشته باشد ولی متاسفانه در سال‌های اخیر، در رشته کاراته، هر که التماس کرده، مربی تیم ملی شده.

وی خاطرنشان کرد: هیچکدام از مربیان ما جرأت تصمیم گیری ندارند در خلوت خود همیشه می‌گفتند که حسین سمندر، نباید به مسابقات اعزام شود ولی در صورتیکه قدرت بیان این واقعیت را نداشتند و نتیجه همان شد که شاهد آن هستیم.

کتیرایی یادآور شد که برای من شرط گذاشتند که باید حسین سمندر در تیم ملی باشد و من نپذیرفتم و نتیجه هم ان شد که خیلی راحت مرا کنار گذاشتند.

وی افزود: حسین سمندر بعد از باخت در اینچئون دیگر در اردوی تیم ملی پیدا نشد. من با شخص حسین سمندر کاری ندارم، حرف من با فدراسیون کاراته است که در رأس آن، علیرضا سمندر و آشوری هستند از ابتدا هم مشخص بود که آقایان هیچ انگیزه‌ای برای رقابت‌های جهانی نداشتند و حرفی که چند ماه پیش گفتم به حقیقت پیوست.

کتیرایی بیان داشت: در بازی‌های آسیایی 2 اتفاق افتاد؛ یکی که به خاطر باخت و حذف سمندر فشارها روی رئیس فدراسیون زیاد شد و دیگری اینکه متاسفانه سناریویی خود مسئولان نوشته بودند که اجرا شد. اصلا سجاد گنج زاده چرا باید این حرکت را انجام دهد و مرتکب چنین اشتباهی شود؟ کسی که با بهترین‌های دنیا در وزن خود مسابقه داده چرا باید چنین اشتباهی را انجام دهد. سجاد گنج زاده با تجربه است و جوانی بی‌تجربه نبوده که مرتکب این اشتباه شود.

متاسفانه شب قبل از مسابقه وی به قدری فشار روانی روی این ملی پوش زیاد بوده که نتیجه‌اش عصبانیت وی و از دست رفتن یک مدال حتمی بود. در کمال ناباوری هم سجاد را از دست دادیم هم مدال مسلم در وزن 67 کیلوگرم. از همین جا عنوان می‌نمایم که آقایان خدا را هم در نظر بگیرند و بعد مدعی شوند که خوب کار کردند.

سرمربی سابق تیم ملی کاراته اظهار داشت: به نظر من کارنامه کاراته قابل قبول نیست. کاراته ایران که در جهان مدعی است چرا باید به کویت ببازد، حریف کویتی که در همان ابتدا حذف شد مسئولان نباید خودشان را گول بزنند.

وی عنوان کرد: امیدوارم که تغییر و تحول که قرار است در فدراسیون کاراته صورت پذیرد، زودتر اتفاق بیفتد و شاهد پیشرفت کاراته باشیم. در حال حاضر در اردوی تیم ملی شاهد بی‌برنامه‌گی هستیم.

کتیرایی در خصوص خداحافظی سعید حسن پور گفت: چرا باید بازیکنی که طلا گرفته و به طبق باید خیلی انگیزه داشته باشد، خداحافظی کند؟

وی در پایان تاکید داشت: به نظر من دیگر وقت خداحافظی علیرضا و سمندر شده است، خودشان هم متوجه شدند که دیگر در جامعه ورزش مقبولیتی ندارند. کتیرایی در پایان یادآور شد که امیدوار مسئولان پاسخگوی اشتباهات خود باشند.

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار