فدراسیون فوتبال اروپا یوفا هر دو تیم صربستان و آلبانی را در پرونده آشوب بازی مرحله انتخابی یورو2016 مقصر تشخیص داد اما مقامات صرب خواستار اعلام نتیجه این بازی با حساب 3برصفر به سود آنان شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از اسکای اسپرت، به پرواز درآمدن یک هواپیمای کوچک کنترل از راه دور برفراز ورزشگاه محل برگزاری دیدار تیم‌های ملی صربستان و آلبانی در چهار چوب بازی‌های انتخابی یورو 2016 آغازگر بروز درگیری و نیمه کاره متوقف شدن آن شد.

یوفا پس از بررسی حادثه هر دو فدراسیون فوتبال صربستان و آلبانی را مقصر تشخیص داده و اعلام کرد: صربستان به دلیل منهدم کردن هواپیمای کنترلی داخل زمین مسابقه،یورش هواداران به زمین و آغاز زد و خورد و همچنین مدیریت ضعیف در برگزاری این دیدار متهم شناخته شده و جریمه خواهد شد.

آلبانی هم به دلیل به پرواز درآوردن پرچمی با مضمون سیاسی و امتناع از ادامه بازی متهم است و به زودی جریمه این تیم اعلام خواهد شد.

سپ بلاتر هم نسبت به حادثه پیش آمده واکنش نشان داده و گفت: فوتبال هرگز نباید با پیام‌های سیاسی همراه شود. من شدیدا آنچه در ورزشگاه بلگراد رخ داد را محکوم می کنم.

** بازی را 3 بر صفر به سود صربستان اعلام کنید

با وجود اعلام نظر یوفا در مورد مقصر بودن هر دو تیم فوتبال صربستان و آلبانی اما فدراسیون فوتبال صربستان با انتشار بیانیه‌ای، تیم و هواداران حریف را مسئول جنجال پیش آمده دانسته و خواستار اعلام نتیجه 3برصفر به سود تیم فوتبال صربستان شد.

در بیانیه‌ این فدراسیون آمده: ما نهایت تاسف خود از به پایان نرسیدن این مسابقه را اعلام می‌کنیم اما اقدام تحریک آمیز هواداران آلبانی موجب خدشه‌دار شدن احساسات شهروندان صربستانی شد. این موضوع صحنه‌های ناشایست و خشونت‌آمیز را در زمین مسابقه بوجود آورد.

هر چند صربستان خواستار ادامه مسابقه بود اما بازیکنان آلبانی از این کار سرباز زدند پس طبق قوانین یوفا باید بازی 3برصفر به سود ما اعلام شود.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: یوفا ، صربستان ، اعتراض ، آلبانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار