معاون وزير صنعت معدن و تجارت از تعامل بيشتر سازمان صنايع کوچک و شهرک‌های صنعتی ايران با مديران سازمان ثبت اسناد کشور خبرداد و گفت: آشنايي و پيوند بيشتر مديران و کارشناسان ثبت اسناد و املاک کشور با چالش‌ها و مشکلات شهرک‌های صنعتی از نزديک سبب تعامل بيشتر خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي وبين الملل سازمان صنايع کوچک وشهرکهاي صنعتي ايران، سيد محمدعلي سيدابريشمي در نشست مشترک مديران حقوقي شرکت شهرکهاي صنعتي ومديران سازمان ثبت اسناد کشور که در مشهد برگزارشد ، اظهار داشت: اين گردهمايي براي نخستين بار در اجراي قانون نحوه واگذاري مالکيت و مديريت شهرکهاي صنعتي و همچنين برخي از موانع و مشکلات پيش روي شرکت هاي استاني سازمان صنايع کوچک و شهرکهاي  صنعتي و آشنايي با مسائل، مشکلات و يافتن راهکارها به منظور تعامل بيشتر در شهرکهاي صنعتي سراسر کشور برگزار شد.

رئيس سازمان صنايع کوچک وشهرکهاي صنعتي ايران با اشاره به لزوم واگذاري امور عمومي شهرکها و نواحي صنعتي به بخش خصوصي و تحقق اجراي اصل 44 قانون اساسي در اين سازمان گفت: واگذاري امور عمومي و دارايي شهرکها و نواحي صنعتي به واحدهاي مستقر در قالب تعيين هيئت مديره شرکت خدماتي است و خواستار تعامل و همکاري بيشتر ادارات کل ثبت اسناد و املاک استان ها هستيم.

وي افزود: در حال حاضر 941 شهرک و ناحيه صنعتي در اين سازمان به تصويب رسيده که  734 شهرک و ناحيه صنعتي در دست بهره برداري و قابل ارائه به متقاضيان سرمايه گذاري در سطح شهرکهاي صنعتي است.

سيد ابريشمي با بيان  اينکه بيش از 32 هزار واحد صنعتي با اشتغال670 هزار نفر دردست بهره برداري است، اعلام کرد: 27 هزار طرح صنعتي در دست اقدام  سازمان صنايع کوچک وشهرکهاي صنعتي ايران  وشرکتهاي تابعه قرار دارد.

وي اظهار داشت: در کشور 4 سازمان توسعه اي وجود دارد و اين مسئله براي نمايندگان مجلس اثبات شده که رسالت  سازمان صنايع کوچک و شهرکهاي صنعتي و شرکتهاي استاني توسعه صنعتي و اقتصادي کشور بوده و بايد اين موضوع وجود داشته باشد.

در ادامه اين جلسه مرتضي ادب، مديرکل ثبت شرکتها و موسسات غير تجاري اظهار داشت: شهرکهاي صنعتي بخش نهادينه و راهبردي را در صنعت و اقتصاد کشور ايفا مي کند.

وي از آمادگي اين سازمان جهت هرگونه تعامل و تصميم گيري در خصوص مصوبات في مابين و راهبردي خبر داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار