جشنواره موسیقی زاگرس نشین کشور با معرفی نفرات برتر درشهرستان بروجن از توابع استان چهارمحال و بختیاری به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه استان هباشگاه خبرنگاران؛ جشنواره موسیقی محلی زاگرس‌نشین کشور کار خود را از روز سه‌شنبه با اجرای هنرمندان خطه زاگرس در بروجن استان چهارمحال و بختیاری آغاز کرد.

این جشنواره به مدت دو روز در محل فرهنگسرای برجن برگزار شد و این هشتمین بار است که این جشنواره در شهرستان بروجن برگزارشد.

این جشنواره در دو بخش گروه نوازی و تکنوازی با حضور هنرمندان 11 استان زاگرس نشین کشور برگزار شد و 140 هنرمند در این جشنواره به رقابت با یکدیگر پرداختند.

مراسم اختتامیه این جشنواره شامگاه چهار شنبه با حضور مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت پشتیبانی و توسعه منابع انسانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری، فرماندار بروجن و هنرمندان و علاقه مندان رشته موسیقی برگزار شد.

جشنواره موسیقی زاگرس نشین بزرگ ترین محدوده جغرافیایی موسیقی کشور را در بر دارد

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جشنواره اظهار داشت: جشنواره موسیقی زاگرس نشین کشور بزرگ ترین محدوده جغرافیایی موسیقی کشور را در بر دارد و این جشنواره سال ها است که در شهر بروجن برگزار می شود.

پیروز ارجمند عنوان کرد: طرح و برنامه ما این است که جشنواره های موسیقی استانی و منطقه ای برگزار کنیم تا استعداد های این رشته شناسایی شوند.

وی افزود: هم اکنون برگزاری چهار جشنواره موسیقی منطقه ای را در کشور دیده ایم که یکی از آنها همین جشنواره موسیقی زاگر نشین کشور است و جشنواره دیگر جشنواره البرز نشین و خلیج فارس و... است.

وی بیان کرد: برگزیدگان این جشنواره به به جشنواره بین المللی موسیقی فجر راه پیدا می کنند.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری نیز در این اختتامیه این جشنواره گفت: جشنواره زاگرس نشین کشور به مدت هشت دوره است که در استان چهارمحال و بختیاری در حال برگزاری است و هم اکنون این جشنواره جای خود در کشور باز کرده است.

جواد کارگران ادامه داد: برنامه ما این است که این جشنواره را در سطح ملی برگزار کنیم و پیشنهاد آن را به وزارتخانه داده ایم.

وی یادآور شد: هنرمندان بسیاری در این جشنواره شرکت کرده اند و بیش از 140 فر در این جشنواره حضور داشتند.

وی بیان کرد: برگزاری جشنواره موسیقی محلی استعداد های این رشته را معرفی می کند و می توان با برنانه ریزی دقیق در مسیر شکوفایی استعداد های موسیقی گام بر داشت.

استان چهارمحال و بختیاری ظرفیت های بالای برای برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی دارد

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی  استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این مراسم با اشاره به اینکه استان چهارمحال و بختیاری ظرفیت های بالایی دارد، عنوان کرد: چهارمحالیها در حوزه های مختلف از دیر باز هنرمندان بسیاری را تربیت کرده اند.

سیامک سلیمانی ادامه داد:د استان چهارمحال و بختیاری ظرفیت های بالای برای برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی دارد و برگزاری جشنواره ها می تواند این استان را در مسیر پیشرفت بیشتر قرار دهد.

مراسم اختتامیه با حضور پر شور هنرمندان و علاقه مندان به رشته موسیقی برگزار شد به طوری که سالن صندلی خالی نداشت و بسیاری از علاقمندان در بیرون از سالن همایش این مراسم را پیگیری می کردند.


انتهاي پيام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.