مدیر كل فرهنگ و هنر سلیمانیه عراق با مطلوب خواندن نگاه هیئت انتخاب و همچنین كیفیت فیلم‌های حاضر در سی و یكمین جشنواره بین‌المللی فیلم كوتاه تهران، این جشنواره را معرف یك فستیوال معتبر و آكادمیك خواند.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری این جشنواره؛مدیر كل فرهنگ و هنر سلیمانیه عراق با مطلوب خواندن نگاه هیئت انتخاب و همچنین كیفیت فیلم‌های حاضر در سی و یكمین جشنواره بین‌المللی فیلم كوتاه تهران، این جشنواره را معرف یك فستیوال معتبر و آكادمیك خواند و گفت: سعی می‌كنیم تا از تجربه كسب شده در این جشنواره الگوبرداری كنیم.

"محمد فتاح محمد" مدیر كل فرهنگ و هنر سلیمانیه، درباره كیفیت برگزاری سی و یكمین جشنواره بین‌المللی فیلم كوتاه تهران گفت: با توجه به این‌كه یك تاریخ غنی، پشتوانه سینمای ایران است، آنچه كه ما در این چند روز دیدیم معرف یك جشنواره معتبر و تأثیرگذار در عرصه فیلم كوتاه بود.  
 
او در پاسخ به این پرسش كه حركت روبه جلو و مثبت سینمای ایران در عرصه فیلم كوتاه تا چه اندازه می‌تواند بر روند حركتی این عرصه فیلم‌سازی در خاورمیانه و كشورهایی نظیر عراق تأثیرگذار باشد، با بیان این‌كه به طور حتم تأثیر بسیاری خواهد داشت، افزود: ما حتماً سعی می‌كنیم تا از تجربه كسب شده در جشنواره فیلم كوتاه تهران به نوعی در راستای برگزاری فستیوال‌های داخلی خودمان استفاده و از آن الگوبرداری كنیم.  
 
فتاح محمد، عملكرد و نگاه هیئت انتخاب و همچنین تعداد و كیفیت فیلم‌هایی را كه در این جشنواره به نمایش گذاشته شد، بارزترین ویژگی سی و یكمین جشنواره فیلم كوتاه تهران خواند و با تأكید براین‌ كه موارد یاد شده برای ما بسیار جالب و قالب تأمل بود، ادامه داد: ما روز گذشته شاهد برگزاری ورك‌شاپی از مهرداد اسكویی در زمینه ایده‌پردازی و فروش ایده بودیم كه به نظر من ضمن موثر و قابل توجه بودن، معرف اعتبار و توان آكادمیك این فستیوال بود.  
 
مدیر كل فرهنگ و هنر سلیمانیه در این باره اذعان كرد: به نظر من ما در ایران شاهد برگزاری یك جشنواره كامل و موفق هستیم كه به حتم آینده درخشان‌تری هم خواهد داشت.  
 
فتاح محمد در مورد این‌كه تا به امروز چند فیلم دیده‌اید؟ گفت: روز اول موفق به تماشای 10 فیلم شدم اما روز دوم به‌خاطر برگزاری جلسه‌ای با حضور آقای ایل بیگی و همچنین حضور در مراكز سینمایی چون مركز گسترش سینمای مستند و تجربی، موسسه رسانه‌های تصویری و موزه سینما، موفق به تماشای فیلمی نشدم و امیدوارم در روزهای آینده تماشای هیچ كاری را از دست ندهم.  
 
او، از كارهای انیمیشن جشنواره امسال و فیلم «هفت سنگ» كه برخوردار از موضوعی درباره كودكان شیمیایی بود، به عنوان جذاب‌ترین و تأثیرگذارترین فیلم‌هایی كه در روز اول جشنواره دیده، یاد كرد.  
 
مدیر كل فرهنگ و هنر سلیمانیه در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌كه، فكر می‌كنید جشنواره سی و یكم فیلم كوتاه تهران چه آورده‌هایی می‌تواند برای سینمای سلیمانیه بویژه در گونه فیلم كوتاه داشته باشد، گفت: ما در جریان برگزاری جشنواره، تصمیم به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین ایران و كردستان عراق گرفتیم تا با توجه به آن، ضمن حركت در راستای تولیدات مشترك بتوانیم هنرجویان خود را برای تحصیل به ایران بفرستیم.  
 
او در این باره ادامه داد: تفاهمنامه‌ای نیز با انجمن سینمای جوانان ایران منعقد خواهیم كرد كه مطمئنم ثمرات و نتایج مثبتی برای هردو كشور، بویژه سینمای سلیمانیه عراق درپی خواهد داشت.  
 
فتاح محمد در پایان گفت: از جمهوری اسلامی ایران و آقای ایل بیگی به‌خاطر توجه‌شان به كردستان عراق بسیار سپاسگزارم كه با این كار، شرایط كسب تجربه جدیدی را برای ما فراهم آوردند.  


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار