سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان تاکید کرد که کشورش مصمم به مبارزه با تروریست ها به ویژه در مناطق مرزی است و در این راستا به همکاری همسایگان نیاز دارد.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،"تسنیم اسلم" سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در نشست خبری هفتگی خود که دیروز جمعه برگزار شد، این مطلب را در بخشی از پاسخ به پرسش خبرنگار یکی از رسانه های پاکستان در خصوص اظهارات روز گذشته سردار "حسین سلامی" جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطرح کرد.
 
سردار سلامی روز پنجشنبه در نشستی خبری، در پاسخ به سوالی درباره حوادث اخیر سراوان و فرار گروهی از اشرار به داخل خاک پاکستان و اقدام سپاه در این خصوص، گفت: معتقد هستیم که هر کشوری باید تعهدات خود را در قبال امنیت داخلی خود و کشور همسایه به رسمیت بشناسد. امنیت مرزی یک نیاز مشترک و مهم بین کشورهای همسایه است، اساس کار ما دخالت در امور هیچ کشور نیست، اما اگر کشوری به تعهدات خود عمل نکند ما مجبور هستیم وارد عمل شویم.
 
تسنیم اسلم در این خصوص گفت: ایران و پاکستان دو کشور همسایه با مرز مشترک طولانی هستند که هر دو در دهه های اخیر با ناآرامی ها و خشونت های جاری در منطقه مواجه بوده اند.
 
وی افزود: ایران و پاکستان هر دو با پدیده تروریسم مواجه بوده و هستند. البته هیچ کشوری در منطقه به اندازه پاکستان مورد حملات تروریستی قرار نگرفته است. پاکستان در حال مبارزه با تروریسم می باشد و مصمم است این پدیده شوم را از خاک این کشور برچیند.
 
وی تاکید کرد: پاکستان در امر مبارزه با تروریسم، نیازمند همکاری همسایگان است چرا که بسیاری از مرزهای این کشور نفوذ پذیر است و افرادی با استفاده از نفوذپذیری مرزها، به کشورهای همسایه می روند و در آن سوی مرزها دست به اقداماتی از جمله قاچاق مواد مخدر و کالا می زنند که برای جلوگیری از این گونه مسایل نیز پاکستان نیازمند همکاری همسایگان است.
 
تسنیم اسلم ادامه داد: ما با ایران مکانیسم های مشترک مختلفی از قبیل کمیته کنترل مرزها داریم و معتقدیم که اگر ایران هرگونه شواهد و مدرکی دال بر ورود افرادی از خاک پاکستان به ایران و انجام حملات تروریستی در خاکش دارد، آن را در اختیار پاکستان قرار دهد.
 
وی تاکید کرد: اگر ایران مدارک یا شواهدی در خصوص حوادث اخیر سراوان به پاکستان ارائه کند، ما مطمئنا در باره موضوع تحقیق خواهیم کرد چرا که موضع ما بسیار در این زمینه روشن است. ما هرگز اجازه نمی دهیم از خاک پاکستان، اقدامی علیه ایران یا هر کشور دیگر صورت گیرد.
 
تسنیم اسلم گفت: تا جایی که ما اطلاع داریم، همه این اقدامات تروریستی "حادثه سراوان" در داخل خاک ایران و از سوی عوامل داخلی این کشور رخ داده است.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اظهار داشت: باید در خصوص این مسایل واقع بین باشیم و این راهبرد درستی نیست که مشکلات را به خارج از مرزها ربط دهیم. همه ما باید تلاش خود را برای از بین بردن تروریسم از کشورهای خود متمرکز کنیم و سازوکارهایی وجود دارد که با استفاده از آن بتوان در باره این گونه حوادث تحقیق کرد همانگونه که در گذشته نیز صورت گرفته است.
 
سردار سلامی روز پنجشنبه در ادامه سخنانش در یک نشست خبری، تاکید کرد: اشرار در هر نقطه ای که باشند حتی در داخل خاک کشورهای همسایه، آنها را پیدا کرده و اگر دست از شرارت برندارند با آنها بدون هیچ محدودیتی برخورد خواهیم کرد.
 
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در خصوص وضعیت سیستان و بلوچستان نیز تاکید کرد: سیستان و بلوچستان با توجه به موقعیتی که دارد برای سپاه اهمیت فوق العاده ای دارد، بنابراین برای تامین امنیت این استان از هیچ کوششی دست برنخواهیم داشت.
 انتهای پیام /ض

منبع : ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.