مجتبی کنعانی گفت: آثار تاریخی به عنوان قطار فرهنگی از دیرباز تاکنون در حال حرکت است، پس این قطار فرهنگی را با تخریب بافت تاریخی از ریل خارج نکنید.

مجتبی کنعانی کارشناس معماری درخصوص تخریب بافت تاریخی شیراز در گفتگو با خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: فرهنگ مانند قطاری روشن و درحال حرکت است. مسافران قطار با وجود داشتن اختلاف نظرهیچ کدام راضی به خارج شدن قطار از ریل نیستند زیرا در چنین موقعیتی جان افراد مهم است و همه جان خود را دوست دارند پس آثار تاریخی، به عنوان قطار فرهنگی ما از دیرباز تاکنون درحال حرکت است پس این قطار فرهنگی را با تخریب بافت تاریخی از ریل خارج نکنید.  
 
کنعانی ادامه داد: خارج شدن قطار فرهنگی از ریل بی‌شک مسافران و حتی شخص لوکوموتیوران را از بین می‌برد.
 
وی بیان کرد: تخریب بافت شیرازهمه دوستداران وعقلامندان به آثار تاریخی را آزرده خاطر کرده است.  
 
این کارشناس معماری عنوان کرد: به عنوان عضوی کوچک از خانواده بزرگ معماران به عاملان تخریب آثار فرهنگی گوشزد می‌کنم که با این عمل ضدفرهنگی‌تان ابتدا خودتان را از صفحه روزگار محو ساخته‌اید.  
 
کنعانی افزود: باید ازاین حادثه هولناک و دلخراش ضد فرهنگی به سوگ بنشینیم و بدانیم که این خودمان هستیم که سرنوشت فرهنگی و یادگار گذشتگان خود را به بیراهه می‌کشانیم.
 
وی عنوان کرد: بناهایی نظیر آب انبار، پل، مسجد، خانه‌های تاریخی و... به ظاهر خشت و گلی بیش نیستند اما اگر با درک عمیق و دیدگاه درست به آنها بنگریم به همه چیز در ادوار تاریخی پی خواهیم برد.  
 
کنعانی خاطر نشان کرد:با تخریب آثار فرهنگی در نزد جهانیان بی‌هویت و بی‌ریشه خواهیم بود زیرا این المان‌های خشتی و گلی تمدن، هویت، فرهنگ و ریشه ما هستند. 

انتهای پیام/

برچسب ها: قطار ، تاریخی ، فرهنگی ، تخریب ، سوگ ، خشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار