نماینده مردم ایلام در مجلس با بیان اینکه تاکنون به همه خانواده‌ها چادرهای مسافرتی داده شده، گفت: مردم منطقه به دلیل فصل سرما تقاضای چادرهای مناسب‌تری دارند، اما هلال احمر اعلام می‌کند که افراد می‌توانند در خانه‌های خود مستقر شوند، این در حالی است که زلزله‌زدگان هنوز امنیت لازم برای حضور در منازل خود را نداشته و همچنان در بیرون از منزل زندگی می‌کنند.

"احمد شوهانی" نماینده مردم ایلام در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با بیان‌ اینکه زلزله‌های اخیر در شهرستان مورموری، پس‌لرزه‌های فراوانی را به همراه داشته، اظهار داشت: عمیق‌ترین پس‌لرزه‌هایی که طی روزهای گذشته به وقوع پیوسته 5.6 ریشتر بوده که همچنان نیز ادامه دارد، این زمین‌لرزه‌ها تلفات جانی نداشته اما حدود 14 مصدوم برجای گذاشته است.
 
شوهانی افزود: در این پس‌لرزه‌ها خسارت‌های مالی تشدید یافته و باعث شده تا منازلی که در زلزله‌های اخیر تا حدودی ترک برداشته بود اکنون در آستانه تخریب قرار گیرند، به همین علت این پس‌لرزه‌ها خسارت‌های مالی زیادی به مردم این منطقه وارد کرده است.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به نحوه خدمات رسانی به زلزله‌ زدگان، تصریح کرد: مسئولان هلال‌احمر به دلیل زلزله‌های پی‌درپی همچنان در منطقه حضور دارند، اما متاسفانه چادرهای مناسب فصل سرما بین افراد توزیع نشده است.
 
شوهانی یادآور شد: تاکنون به همه خانواده‌ها چادرهای مسافرتی داده شده اما مردم منطقه به دلیل فصل سرما تقاضای چادرهای مناسب‌تری دارند، اما هلال احمر اعلام می‌کند که افراد می‌توانند در خانه‌های خود مستقر شوند، این درحالی است که زلزله‌زدگان هنوز امنیت لازم برای حضور در منازل خود را نداشته و همچنان در بیرون از منزل زندگی می‌کنند.
 
وی افزود: اگر هلال‌احمر در اطراف منطقه اردوگاهی برای رفاه حال مردم زلزله زده ایجاد می‌کرد، بهتر بود.

نماینده مردم ایلام در مجلس با بیان اینکه همه دستگاه‌های کشور به دنبال بروز این حادثه آمادگی خود را نشان دادند، خاطرنشان کرد: امید داریم که در آینده نیز مسئولان ذیربط پیگیر این موضوع باشند تا مشکلات دیگری دامن‌گیر  مردم این منطقه نشود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار