رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا در بازدید از مساجد و مجموعه های مذهبی و فرهنگی در حال ساخت در منطقه یک بر ساخت مساجد با ظاهری ساده اما بر گرفته از معماری تاثیر گذار از جنبه معنوی و بصری تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،حجت السلام عبدالمقیم ناصحی رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی  شورای اسلامی شهر تهران طی بازدیدی از پروژه های در دست اقدام سازمان عمران مناطق به ویژه ساخت پروژه های فرهنگی و مساجد در منطقه یک  به اهمیت ساخت مساجد در اسلام اشاره کرد و افزود: در دین اسلام بر ساخت مساجد با نمایی ساده اما با معماری تاثیر گذار تاکید شده است.وی در ادامه بازدید خود به مسجد و مجتمع فرهنگی و اجتماعی امام رضا(ع) در منطقه 1 که در حال ساخت است سر زد و از نزدیک در جریان ساخت این مجموعه مذهبی و فرهنگی قرار گرفت.

ناصحی همچنین به همجواری پل صدر با  مسجد الرضا اشاره کرد و گفت: نزدیکی این مسجد با پروژه عظیمی همچون پل طبقاتی صدر- نیایش که به دست مهندسان توانمند ایرانی ساخته شده است نشان دهنده عظمت اسلام و توان و استعداد ایرانیان است.

گفتنی است این مرکز از سال 68 شروع به ساخت شده است. در این مرکز علاوه بر مسجد مراکز اجتماعی و رفاهی از جمله رستوران درمانگاه و خانه عالم و غیره نیز در حال ساخت می¬باشد. درصد پیشرفت فیزیکی ساختمان این مجتمع 90% می باشد و با برنامه ریزی مسئولین تا پایان سال به مرحله افتتاح خواهد رسید.

حجت السلام ناصحی در ادامه بازدی های خود از مراکز فرهنگی و مذهبی در حال ساخت در منطقه یک با گروه همراهی به مسجد رسول(ص) رفت که در هفت طبقه (3 طبقه زیر زمین 4 طبقه روی زمین) در حال ساخت می باشد که این مجموعه را یک باب  مسجد و مرکز حوزه علمیه و کتابخانه تشکیل می دهد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مساجد ، منطقه یک ، بازدید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار