رئیس جمهوری عراق در سخنانی گفت بغداد خواستار بروز مشکل در روابط بین ایران، عربستان و ترکیه نیست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شفق نیوز: "فؤاد معصوم" روز شنبه در سخنانی با اشاره به اینکه بزودی به عربستان سعودی سفر می‌کنم،  بر لزوم پیشرفت روابط بین عراق و کشورهای همجوار تاکید کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه موسم حج سفر من به عربستان سعودی به تعویق افتاد، افزود: اما بزوی این سفر با هدف بررسی راه‌های توسعه روابط دو کشور انجام خواهد شد.

رئیس جمهوری عراق گفت: موضوع سفر به عربستان پیشتر در دیدار با "سعود الفیصل" وزیر امور خارجه عربستان در حاشیه نشست پاریس در ماه گذشته مورد بررسی قرار گرفت.

"فؤاد معصوم" با بیان اینکه عربستان سعودی در عملیات مقابله با تروریسم عراق را پشتیبانی می‌کند و این امر مهمی محسوب می‌شود، تاکید کرد: عراق خواستار بروز مشکل در منطقه و بین کشورهای منطقه از جمله ایران، عربستان و ترکیه نیست.

وی همچنین با در رابطه با روابط بغداد و آنکارا اظهار داشت: مناسبات عراق و ترکیه خوب و مداوم است و متاثر از روابط مردمی، تجاری و اقتصادی است؛ ما در جریان دیدار با "رجب طیب اردوغان" در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در ماه گذشته بر اهمیت روابط دوجانبه و توسعه آن به نحوی که خواسته‌های ملت عراق و ترکیه را برآورده کند، تاکید کردیم؛ ما درگیر جزئیات عملکرد دو دولت عراق و ترکیه نپرداختیم.

رئیس جمهوری عراق گفت: هیئتی از ترکیه پس از تکمیل کابینه دولت جید عراق به بغداد سفر خواهد کرد اما تاکنون تاریخ دقیق این سفر مشخص نشده است.

انتهای پیام//


برچسب ها: رئیس ، جمهوری ، عراق ، بغداد ، ایران ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار