وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری با مقام چینی تاکید کرد آمریکا از تعیین وزرای دفاع و کشور عراق خرسند است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری با مقام چینی تاکید کرد آمریکا از تعیین وزرای دفاع و کشور عراق خرسند است.

"جان کری" در کنفرانس خبری مشترک با "یانگ جی چی" رایزن دولت چین در بوستون آمریکا گفت: با وجود اینکه ما اختلافاتی داریم که تلاش می کنیم آنها را به طور موثر مدیریت کنیم ، مسائل زیادی است که چین و آمریکا درباره آن همکاری دارند. اکنون به ویژه درباره ابولا، افغانستان، مسئله هسته ای کره شمالی، ایران و به ویژه درباره داعش و مبارزه با تروریسم و تغییرات آب و هوایی دو کشور با یکدیگر همکاری دارند. زمینه های زیادی است که دو کشور خیلی سخت درباره آنها با یکدیگر همکاری دارند.

وی افزود: ما امروز انتظار داریم گفتگوهای خوبی داشته باشیم و خاطرنشان می کنم در عراق گام بسیار مثبتی برداشته شد و وزرای کشور و دفاع انتخاب شدند. اینها مناصبی بسیار حساس و حیاتی بودند که می بایست انتخاب شوند تا به تلاشها در نبرد علیه  داعش بیشتر کمک شود. بنابراین ما از این بابت بسیار خوشحالیم. ما به العبادی نخست وزیر عراق تبریک می گوییم و همزمان که ائتلاف ضد داعش رشد می کند و پیش می رود، ما دوست داریم همکاری بیشتری با دولت عراق داشته باشیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار