آگاهی مرغداران از راههای انتقال بیماریها به خصوص بیماری آنفلوانزای طیور نقش به سزایی در پیشگیری دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ،سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان زرند گفت: پیشگیری از بیماری های طیور آسانترین و کم هزینه ترین شیوه مبارزه با بیماری ها است .

حسن لطفعلی پور افزود: آگاهی مرغداران از راههای انتقال بیماریها به خصوص بیماری آنفلوآنزای طیور نقش به سزایی در پیشگیری دارد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای پیشگیری از بیماریهای طیور به ویژه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سطح شهرستان گفت: برای پیشگیری از این بیماریها اقداماتی نظیر راه اندازی تونل اسپری، دستگاه سبد شو در کشتارگاه طیور، مکاتبه با ادارات مختلف برای اعلام تلفات ناگهانی در مرغداریها و یا جمعیت پرندگان آزاد ، برگزاری کلاس آموزشی ویژه مرغداران شهرستان ، واکسیناسیون طیور بومی در شهرستان بر علیه بیماری نیوکاسل انجام شده است.

سرپرست شبکه دامپزشکی زرند تصریح کرد : تمام دریچه های مرغداری بایستی مجهز به توری غیر قابل نفوذ نسبت به ورود جوندگان آزاد پرواز و یا مهاجر باشند .

لطفعلی پور با بیان اینکه حمل طیور زنده بدون مجوز بهداشتی دامپزشکی می تواند سبب انتقال و شیوع بیماری های خطرناک و آلودگی مناطق مختلف شود یادآور شد: مرغداران برای جابجایی محموله های گوشت خود باید مجوزهای لازم را داشته باشند.

انتهاي پيام/ش
برچسب ها: آنفلوانزا ، طیور ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.