مدیرکل شیلات مازندران گفت : پیش‌بینی می‌شود در اسفند 93 با همکاری اتحادیه پره استان و صیادان 10رودخانه شیلاتی رادر سطح استان شیل‌گذاری کنیم و بستر را برای ماهیان مولد آماده کنیم.

حبیب نژاد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری؛ با بابیان اینکه مازندران باظرفیت‌های بالقوه و بالفعل بالایی که در تولید آبزیان و فرآورده‌های آن دارد می‌تواند از ارکان اساسی صادرات غیرنفتی به حساب آید، افزود: مازندران با کسب مقام نخست تولید آبزی پروری درسطح کشور به عنوان یکی از قطب‌های فعال استان‌های شمالی نیز مطرح است.

 وی با اشاره به فعالیت 4 هزار و 200 صیاد ماهیان استخوانی از دریای خزر به عنوان مهمترین کانون اقتصادی استان برشمردونصریح کرد : در سالهای اخیر بازسازی ماهیان استخوانی دریای خزر با هماهنگی و همکاری اتحادیه صیادان پره و خود صیادان انجام شده است.

مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه دردو سال گذشته حدود 50 میلیون قطعه بچه ماهی به روش نیمه مصنوعی تکثیرو رهاسازی شد، گفت: 13 میلیون قطعه بچه ماهی نیز به صورت طبیعی برای نخستین‌بار به عنوان طرح پایلوت در رودخانه چشمه کیله تنکابن و تجن ساری شیل‌گذاری، پرورش و در آنجا بعد از 50 روز مراقبت رهاسازی شد.

حبیب نژاد با اشاره به اینکه در سال 92-93 نیزحدود 45 میلیون قطعه بچه ماهی به صورت نیمه مصنوعی در مرکز تکثیر شهید رجایی ساری پرورش داده شد، افزود: در 3 رودخانه تالش‌خیل، نمک‌آبرود کلارآباد و تجن ساری نیز بیش از  4.5میلیون قطعه بچه ماهی به روش شیل گذاری به صورت طبیعی پرورش، و رهاسازی شدند.

انتهاي پيام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.