"راستی پیشه" با اشاره ویژه برنامه‌های ماه محرم گفت: تبیین پیوند‌های خانواده در عاشورا و بررسی الگوهای رفتاری و سبک زندگی امام حسین (ع) در عاشورا از ویژه برنامه‌های ماه محرم شبکه رادیویی خانواده است.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست شبکه رادیوی خانواده؛ "طاهره راستی پیشه" مدیر شبکه رادیویی خانواده گفت: با توجه به نظر ریاست سازمان صدا و سیما و معاون صدا این ضرورت دیده شد که این شبکه رادیویی راه اندازی شود که در سالروز میلاد امام رضا (ع) در سال 92 با چهار ساعت پخش برنامه افتتاح شد و در نوروز 93 به 12 ساعت رسید. 

وی افزود: رادیو خانواده با شعار "رادیو خانواده صدای زندگی" با 18 ساعت برنامه از 23 خرداد برنامه‌های خود را روی آنتن برد.

راستی پیشه اظهار داشت: تولید و پخش برنامه‌های شبکه خانواده به 12 ساعت رسیده و خانواده بنیادی به عنوان مهمترین رکن جامعه جزء بحث‌های برنامه‌های این شبکه است.

وی تصریح کرد: این شبکه با بهره مندی از هنر فاخر با هدف توسعه خانواده محوری بر اساس اصول و خط مشی برنامه‌ها مشغول برنامه سازی است.

مدیر شبکه رادیویی خانواده ادامه داد: دین، اخلاق و آگاهی به همراه تربیت سطح فرهنگی خانواده و جامعه از اهداف این شبکه رادیویی است.

وی ادامه داد: گسترش و تعمیق ارزش‌های اصیل خانواده، پاسداشت کرامت و شخصیت حقوقی زن، گسترش فرهنگ حجاب، گسترش امنیت خانواده‌ها در جامعه، تشویق و ترویج جوانان به ازدواج آسان، سیاست‌های جمعیتی و نرخ باروری و تشویق جوانان به فرزند آوری از دیگر اهداف این شبکه رادیویی است.

* ویژه برنامه‌های مناسبتی شبکه خانواده

بنابر این گزارش، شبکه رادیویی خانواده در مناسبت‌هایی چون ماه رمضان، هفته دفاع مقدس و نیز در ایام فجر برنامه‌های مناسبتی را روی آنتن برده است.

طبق آمار، رادیو خانواده در بحث عفاف و حجاب، ازدواج و نیز در حوزه برنامه‌های مناسبتی ماه رمضان و همینطور شعار سال و جمعیت توانسته برنامه‌های قابل توجهی را از این شبکه رادیویی پخش کند و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

* ویژه برنامه‌های ماه محرم رادیو خانواده

راستی پیشه با اشاره به ویژه برنامه‌های ماه محرم این شبکه رادیویی گفت: تبیین پیوند‌های خانواده در عاشورا، حیا و عفت، حلال خوری، نماز و عبادت، بررسی چینش خیمه‌ها، تبیین جایگاه امر به معروف و نهی از منکر، معرفی کتاب‌های عاشورایی و الگوهای رفتاری و سبک زندگی اسلامی امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) و قیام حسینی جزء برنامه‌ها و محورهای اصلی این شبکه رادیویی است.

وی ادامه داد: برنامه‌های "سلام زندگی"، "گونه‌ی آفتابی"، "دوست من کتاب"، "یه خونه یه دنیا حرف"، "پنجره‌ی دیدار" ویژه‌ی اذان گاهی ظهر "پنجره‌های روشن" ویژه آموزش فرهنگ عاشورا "مسابقه ما خانواده‌ایم"، "سپهر"، "تلاوت آرامش"، "خونه زندگی"، "تبیین جایگاه زن مسلمان"، "مردان مرد" و "نیلوفرانه" از ویژه برنامه‌های ماه محرم است.

* ویژه برنامه‌های دهه فجر رادیو خانواده

وی با اشاره به برخی از برنامه‌های دهه فجر تصریح کرد: جایگاه ولایت مداری در خانواد‌ه‌ها، معرفی مردان و زنان موثر در انقلاب، مسابقه خانوادگی در مورد روزهای انقلاب و تبیین دستاورد‌های حوزه خانواده بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از جمله برنامه‌های رادیو خانواده در ایام دهه فجر است.

* تاسیس "باشگاه فرشتگان" و "خونه زندگی"

بنابر این گزارش، باشگاه "فرشتگان" به ثبت تولد فرزندان و باشگاه "خونه زندگی" به ثبت زوج‌های جامعه می‌پردازد.

تدوین اطلس محتوایی که بر اساس مسائل فرهنگی، دینی و اجتماعی طراحی شده، به زودی کار خود را آغاز می‌کند و از نظر کارشناسان ذبده بهره مند می‌شود.

بنابر این گزارش، میزهای تخصصی با حضور کارشناسان مرتبط اعم از کارشناسان تخصصی و رسانه‌ای نیز برگزار می‌شود.

در پایان این نشست، راستی پیشه در پاسخ به این سوال که آیا شبکه خانواده بیست و چهار ساعته خواهد شد، گفت: بیست و چهار ساعته شدن رادیو خانواده بستگی به نظر معاون صدا دارد،‌ به خصوص که موضوعات مطرح شده مورد استقبال مخاطبان قرار می‌گیرد و این نشان می‌دهد که رادیو خانواده می‌تواند به عنوان یک شبکه تخصصی پر مخاطب با ساعت زمان بیشتری برنامه‌های خود را روی آنتن ببرد.

انتهای پیام/ اس


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار