صهیونیست‌ها و لابی‌ها و عوامل آنها در آمریکا از این تئوری و اصطلاح " تخریب مبتکرانه " به عنوان استراتژی و برنامه عملیاتی خود در خاورمیانه استفاده می‌کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از الجزیره؛ خاورمیانه سالهاست درگیر جنگ ها ، انقلاب های داخلی کودتاهای نظامی و ترورهایی است که این نقطه ازجهان را به منطقه ای پرآشوب و ناآرام مبدل ساخته است . به نظر می رسد که این وضعیت حاصل مستقیم اقدامات قدرت های بزرگتر و سرمایه گذاران جهانی است ؛ کسانی که دارای دو طرف هستند : اول غارت و چپاول منابع انرژی منطقه و دوم برقراری هژمونی منطقه‌ای رژیم صهیونیستی.

این مفهوم " تخریب مبتکرانه " نظام‌های سرمایه‌داری است؛ اصطلاحی که نخستین بار توسط "کارل مارکس " برای این توصیف مطرح شد که چگونه سرمایه داران در تلاشی بی‌وقفه برای کسب ثروت همه چیز را نابود می‌کنند و سپس این ثروت انباشته شده را در جنگ‌های دائمی و مستمر از بین می برند. 

جوزف شومپیتر، اقتصاددان اتریشی _ آمریکایی با اقتباس از این نظریه مارکسیسم به دفاع از سرمایه داری می‌پردازد. وی اظهار میدارد که این ابتکارات و نوآوری ها منجر به تخریب روش ها قدیمی و معرفی راه های جدید و خلاقانه در این مسیر می‌گردد. 

نکته حائز اهمیت این است که هم کارل مارکس و هم ژوزف شومپیتر با دیدگاه های مختلف خود سقوط نظام سرمایه داری را پیش بینی کرده اند. مارکس این سقوط را حاصل استثمارگر کارگران توسط سرمایه داران دانسته و شومپیتر نیز آن را نتیجه " تخریب مبتکرانه" و البته آشفته ای می داند که در نهایت منجر به شورش روشنفکران می گردد . 

صهیونیست ها و پیروان آنها در آمریکا ازاین تئوری و اصطلاح " تخریب مبتکرانه " به عنوان استراتژی و برنامه عملیاتی خود در خاورمیانه استفاده می کنند . نتیجه نهایی چنین سیاستی چیزی جز تخریب منطقه ، تضعیف جمعیت وتشکیل دولت هایی است که دست همکاری به واشنگتن داده اند. این سیاست سرمایه داران جهانی را قادر می سازد به اهداف نهایی خود دست پیدا کنند . 

در یک سند اسرائیلی با عنوان " طرح صهیونیسم برای خاورمیانه " که توسط "اودد ینون" در سال 1982 نوشته شده این گونه آمده است : کشورهای خاورمیانه باید به مناطقی کوچک و ضعیف تقسیم شوند تا رژیم اسرائیل از همه قویتر قرار بگیرد ودر نهایت تبدیل به امپراطوری گسترش یافته از نیل تا فرات ( از مصر تا عراق ) شود . 

با اشاره به همین مسئله ، برخی صهیونیستهای آمریکایی به رهبری "ریچارد پیرد" در سال 1996 اسنادی را با عنوان " استرات‍ژی نوین برای قبضه کردن جهان " منتشر کردند که در آن بر لزوم تغییر نظام در عراق و کنترل حکومت در سوریه تاکید شده است  . در این سند طرح و نقشه هایی برای نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو عنوان شده است اما برنامه ریزی اساسی را جورج بوش با نام "طرح اقدام " عملیاتی نمود . 

رویکرد دولت بوش برای اجرای این طرح صهیونیستی _ آمریکایی حمله به عراق بود اما اجرای آن به همین رویکرد ختم نشد . کاندولیزا رایس،‌  وزیر کشور وقت آمریکا در اظهاراتی در تل آویو اعلام کرد که دولت آمریکا تمایل و توجه بیشتری به عملی ساختن طرح " تخریب مبتکرانه " دارد تا از این طریق نقشه جدیدی برای خاورمیانه ترسیم کند که به نفع اسرائیل باشد . 

بنابراین می‌توان تمامی بی ثباتی ها و آشوب هایی را که از زمان تاسیس رژیم صهیونیستی در سال 1948 در خاورمیانه رخ داده و هنوز هم ادامه دارد را نتیجه ای از پروژه " تخریب مبتکرانه " دانست . 

الجزیره در بخش دیگری از گزارش خود تاکید کرد : اعتراضات ضدانقلابی در مصر در تاریخ 30 ژوئن 2013 که منجر به یک کودتای نظامی در این کشور شد و اولین دولت انقلابی و مردمی در قاهره را سرنگون کرد نسخه دیگری از پروژه ای بود که در سال 1953 در ایران و علیه دولت مصدق عملیاتی گردید . سیا و MI6 با استفاده از تحریک مردم و ایجاد تظاهرات های عمومی  ، تضعیف موضع اسلام گرایان در برابر سوسیالیست ها و در نهایت اجرای کودتای نظامی به عملی نمودن طرح های از پیش تعیین شده خود پرداختند . 


ایالات متحده ائتلافی از کشورهای ناتو و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس تشکیل داده و رهبری می کند تا به اصطلاح علیه تروریست های تکفیری _ بعثی داعش در عراق مبارزه کنند  . جنگ تازه آمریکا در عراق ابتدا در سوریه شروع شده تا به این بهانه سرمایه ها ، زیرساخت ها و منابع ملی دمشق از بین برود . 

** برندگان این جنگ کیستند؟
جنگ جدید آمریکا علیه عراق در سال 2014 در وهله نخست به سود فعالان صنعت جنگ  در واشنگتن از جمله مجتمع های صنعتی ، نظامی و اطلاعاتی ، بانک مرکزی ، صنایع نفتی ، صهیونیسم جهانی و اسرائیل بوده و هست . این جنگ تازه تریلیون ها دلار به جیب ذینفعان جنگ در ایالات متحده اضافه می کند . در وهله بعدی هدف از این جنگ رفع هر چه بیشتر موانع برای دستیابی به طرح نهایی اسرائیل که همان تشکیل امپراطوری از نیل تا فرات است ، می باشد . 


** بازندگان کیستند؟
نخستین بازنده این جدید جدید در خاورمیانه به رهبری آمریکا ، صلح جهانی است . این جنگ در اقدامی معکوس دنیا را به دوران ناگوار جنگ سرد بازمی گرداند که منابع و سرمایه های جهانی در درگیری ها و کشتارها از بین می رود و نظامی گری جایگزین سرمایه گذاری در علم ، تکنولوژی ،‌رفاه اجتماعی ، همکاری های بین المللی و درک فرهنگی می گردد . 

در درجه بندی بازندگان این جنگ جدید آمریکا در عراق اعراب  ، مسلمانان و سایر کشورها قرار دارند . علاوه بر مرگ ، کشتار و نابودی زیرساخت های این کشورها ، ذخایر فرهنگی و اجتماعی اعراب و مسلمانان در معرض انهدام قرار دارد . 


دسته سوم بازندگان شهروندان آمریکایی بخصوص طبقه متوسط و ضعیف آنهاست . آنها ناچارند هزینه های میلیاردی جنگ های آمریکا در خاورمیانه را در قالب پرداخت مالیات های هنگفت متحمل شوند . 

از سویی دیگر دینفعان جنگ های آمریکا در خاورمیانه با استفاده از رسانه های صهیونیستی از جمله فاکس نیوز و سی ان ان تلاش می کنند این مفهوم را در اذهان عمومی دنیا القا کنند که مسلمانان و اعراب فاقد صفات انسانی بوده و جنگ ، آشوب ، کشتار و بی ثباتی لیاقت آنهاست !

** طرح صهیونیستی "تخریب مبتکرانه" در خاورمیانه
 در ساعت 11:30 مورخ 17 دسامبر 2010 محمد بوعزیزی خود را مقابل یک ساختمان دولتی در شهر سیدی بوزید تونس و در اعتراض به فساد و ستم دولت این کشور به آتش کشید . 

عمل قهرمانانه وی به منزله جرقه ای در جهان عرب و برای افرادی بود که علیه ظلم ،‌دیکتاتوری و تبعیض حکومت های خود در اکثر این کشورهای عربی منتظر فرصت مناسب برای آغاز اعتراضات و انقلاب های مسالمت آمیز بودند . 

صهیونیست‌ها، همکاران و هم پیمانان آنها و رژیم های دست نشانده غرب و تل آویو در جهان عرب طبق طرح " تخریب مبتکرانه " موفق شدند با استفاده از ضدانقلاب‌ها ، ایجاد جنگ‌های خودساخته داخلی ، مداخلات و کودتاهای نظامی این انقلاب های مسالمت آمیز و مردمی را متوقف و تخریب کنند . 

بیشتر حکام عرب قادر بودند این انقلاب های مردمی را از بین ببرند . اما برخی از آنها مانند دولت تونس ، مصر و یمن در برابر اعتراضات مردمی تسلیم شدند . انقلاب مسالمت آمیز مردم لیبی توسط خشونت های هوایی و جنگ ناتو در این کشور دزیده شد و تبدیل به کشوری شد که نه تنها توسط نیروهای معمر قذافی ، دیکتاتور سرنگون شده این کشور به تخریب و نابودی کشانده شد بلکه این کشور همچنان درگیر جنگ داخلی می‌باشد. 

دریمن، حملات دائمی هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی و به اصطلاح میانجیگری عربستان و چند کشور عربی منطقه این کشور را به بخش های کوچک و مجزا از یکدیگر تبدیل نمود . 

در مصر ، یک عملیات ضدانقلابی در 30 ژوئن 2013 به اوج خود رسید تا حدی که نخستین و تنها دولت مردمی و انقلابی به ریاست جمهوری " محمد مرسی" سرنگون شد ؛ دولتی که امیدوار بود بتواند فقر و فساد گسترده را در مصر از بین ببرد .




 از نیمه دوم قرن بیستم تاکنون،‌ خاورمیانه هرگز روی ثبات و آرامش را به خود ندیده است. اسرائیل جنگ‌هایی را علیه مردم فلسطین ، مصر ، اردن ، سوریه و لبنان به راه انداخت .  این رژیم جعلی و اشغالگر همچنین حملات هوایی نیز در عراق ، تونس ، سودان و یمن انجام داشته است . 

در سال 1956 انگلیس و فرانسه به منطقه کانال مصر حمله می کنند و آن را به اشغال خود در می آورند . 

آمریکا در سال 1991 یک جنگ ویرانگر با درصد تخریب بالا را علیه عراق راه اندازی می کند و بیشتر با هدف بازگشت مسالمت آمیز سربازان عراقی از کویت انجام گرفت . واشنگتن همچنین در سال 2001 به افغانستان و در 2003 به عراق حمله کرد . 

تلاش ها برای تقسیم عراق به سه بخش شیعه؛ سنی و کردنشین از دیرباز تاکنون همچنان ادامه دارد . سودان و سومالی نیز به دلیل شدت مداخلات خارجی و تحت کنترل نیروهای مخالف داخلی ، مدتهاست در جنگ و درگیری به سر می‌برد . 

نیروهای اشغالگر اسرائیلی از طریق اشغال جنوب لبنان در سال 1982  به خاک این کشور یورش برده و در سال 2006 نیز جنگی را علیه بیروت آغاز نمود . 

مردم فلسطین علاوه بر زندگی بیش از 6 دهه تحت اشغال صهیونیستها در سالهای 1948 ، 1956 ، 1967 ، 2009 و 2012 نیز جنگ های شدید و مرگباری را از سوی نظامیان اسرائیلی متحمل شدند . نوار غزه همچنان تحت محاصره اسرائیل قرار دارد . 



انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۰۵ آبان ۱۳۹۳
خاورمیانه جدید در حال شکل گیری است امام نه اهداف آمریکایی بلکه بر مبنای انقلاب اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۰۵ آبان ۱۳۹۳
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۰۵ آبان ۱۳۹۳
مرگ بر آمریکا
آخرین اخبار