نشست مشترک رئیس کمیته بین‌المللی پاراالمپیک با مشاور عالی وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی پاراالمپیک در کره جنوبی برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ محمود خسروی وفا در این دیدار گفت: در ایران برنامه ریزی‌های خوبی از سوی کمیته ملی پارالمپیک صورت گرفته که با حمایت دولت در راستای حمایت از معلولان انجام می‌شود.»

 وی افزود: با توجه به شرایط حاکم بر منطقه و جنگ و درگیر‌‌های به وجود آمده،  تعداد زیادی از افراد از کودک تا بزرگسال در معرض معلولیت و این تهدیدات قرار دارند. متاسفانه معلولیت‌های غیر از وقایع جنگی هم در حال افزایش است که در مراسم افتتاحیه بازی های پاراآسیایی هم به نمایش گذاشته شد و نشان داد فقط تعداد کمی از افراد، معلول جنگی بودند.

خسروی وفا ادامه داد: ما پیشنهاد برگزاری کلاس‌های بین‌المللی را داریم و می‌توانیم با مدرسین بین المللی تمامی همکاری‌های لازم را داشته باشیم به شرطی که کمیته بین المللی نیز با ما همکاری نماید.

رئیس کمیته بین المللی پاراالمپیک نیز در این دیدار با بیان خاطراتش از حضور در ایران و بخصوص سفر به قله دماوند اظهار داشت:« ایران در 25 سال اخیر تجربیات بسیار خوبی را کسب کرده است و ما حالا از دیگر کشورها می‌خواهیم که شما را الگو قرار دهند. متاسفانه در برخی از کشورها به معلولان بی توجهی می‌شود اما در ایران روز پارالمپیک بسیار باشکوه برگزار شد و این برای ما بسیار مهم است.»

فیلیپ گریون ادامه داد: از برنامه‌های کمیته ملی پارالمپیک ایران حمایت می‌کنیم. اگر چه ipc مقر کمیته بین‌المللی پارالمپیک است، اما واقعیت این است که ما به کمک شما نیاز داریم و امیدواریم که در این راه همکاری‌های خوبی با شما داشته باشیم.

همچنین در ادامه این نشست لافتا گونزالس خاویر معاون فلیپ گروین هم حضور داشت که او نیز با تائید برنامه‌های ایران اعلام کرد از این برنامه‌ها حمایت میکند.

وی افزود: پیشنهاد ایران برگزاری کلاس‌های آموزشی در سال 2015 است؛ اما پیشنهاد می کنیم که یک برنامه ریزی چهار ساله در این باره صورت گیرد.»

گونزالس تاکید کرد: به ایران اعتقاد داریم و برگزاری این کلاس‌ها در ایران قطعی است، فقط ما از خسروی وفا می‌خواهیم که درخواست خود را به طور کتبی ارسال کند تا به طور رسمی مورد بررسی قرار بگیرد.

گفتنی است در پایان نشست مشترک خسروی وفا، احمدی مشاور عالی وزیر و معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، با فیلیپ گروین، پارچه نوشته یادبودی به مناسبت هفته پارالمپیک توسط معاون وزیر به رییس کمیته بین‌المللی پاراالمپیک اهدا شد. این یادبود توسط تعدادی از قهرمانان جانباز و معلول امضا شده بود.

انتهای پیام/

  


.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار