رئیس جمهور سابق مصر در مصاحبه‌ای مطبوعاتی گفت داعش و گروه‌های افراطی در صدد سوق دادن منطقه به جنگ و خشونت هستند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛"حسنی مبارک" طی مصاحبه‌ای اختصاصی با روزنامه الوطن مصر در پاسخ به سوالی با این عنوان که بسیاری از افراد معتقدند که در سال‌های پایانی حکومت شما فساد فراگیر شده بود؟ نظر شما چیست؟ اظهار داشت: این موضوع، موضوع گسترده‌ای است و بسیاری از قضایا در برابر دستگاه قضایی با حکم تبرئه روبرو شده است؛ بیشتر این اتهامات بدون سند و دلیل قانونی بود که دولت در مورد آن‌ها تحقیق کرد؛ این امر، امر خوبی است؛ لازم است که بدانیم فساد در تمامی جهان فراگیر شده است.

او در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا آنچه را که در منطقه خواه در سوریه باشد و یا خواه در عراق و یا لیبی پیگیری می‌کند، گفت: به اندازه امکان این تحولات را دنبال می‌کنم.

رئیس جمهوری اسبق مصر همچنین در مورد خطر گروه‌های تروریستی مانند داعش و بیت المقدس و دیگر گروه‌ها اظهار داشت: تمامی گروه‌های افراطی در صدد سوق دادن منطقه عربی به جنگ، خشونت و تجزیه هستند؛ این خطر هم اکنون بزرگترین خطر در برابر کشورهای عربی است؛ اما از تشکیل ائتلاف و هماهنگی بین مصر، عربستان و امارات برای مقابله با نقشه‌ها و توطئه‌هایی که کشورهای عربی را هدف قرار داده خرسند شدم.

"حسنی مبارک" در بخش دیگری از مصاحبه خود در مورد اخوان‌المسلمین گفت: ما به خوبی این گروه را شناخته و می‌دانیم که در پی رسیدن به قدرت و تغییر همه چیز در مصر هستند.

او همچنین "عبدالفتاح السیسی" رئیس جمهوری مصر را فردی میهن پرست و مخلص توصیف کرد و اظهار داشت: "السیسی" دارای شجاعت و حکمت کافی برای اداره امور است؛ او زندگی و سرنوشتش را برای مردم قرار داده است.

انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار