بیش از دو هزار سازمان غیردولتی در حوزه درمان و کاهش آسیب و پیشگیری در زمینه مواد مخدر در کشور مشارکت دارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، مدیر کل دفتر توسعه مشارکتهای مردمی و سازمان های مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به ایجاد بانک اطلاعاتی سازمانهای مردم نهاد مشارکت کننده در حوزه های درمان، کاهش آسیب و پیشگیری در کشور، گفت: اطلاعات سازمانهای غیردولتی 21 استان اکنون وارد این سامانه شده و این سامانه قبل از پایان سال تکمیل می شود.

سید حسن موسوی چلک به اجتماعی کردن رویکرد مبارزه با مواد مخدر با استفاده از تمام ظرفیت ها تاکید و خاطرنشان کرد: جشنواره ایده های برتر امسال در هفت استان کشور از نیمه دوم آذر به شکلی بومی و با استفاده از ظرفیت مراکز غیردولتی هر استان برگزار می شود.

وی شبکه سازی سازمانهای مردم نهاد حوزه های درمان، پیشگیری و کاهش آسیب را گامی برای پایداری فعالیت آنها، تقویت منافع جمعی، استفاده از ظرفیتهای گروهی برای کشور دانست و از اجرای این برنامه در دو استان کشور خبر داد.

موسوی چلک: تعداد افراد معتاد به انواع مواد مخدر را در کشور بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر عنوان و افزود: 50 درصد از سازمان های غیردولتی مراکز درمان، 48 درصد مراکز کاهش آسیب و بقیه مراکز خدمات پیشگیری هستند.

وی از ایجاد قطب علمی توسعه مشارکتهای اجتماعی در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

انتهاي پيام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.