پورکاظمی: کنترل سرسختانه دوپینگ در کشور ادامه دارد

دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ گفت: ستاد ملی مبارزه با دوپینگ همچون گذشته برای مبارزه با پدیده شوم دوپینگ به صورت جدی دوپینگ را کنترل می‌کند.

دکتر لطفعلی پورکاظمی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: پس از پشت سرگذاشتن بازی‌های آسیایی اینچئون و اعزام کاروانی پاک به این بازی‌ها افسران کنترل دوپینگ همچون سابق با حضور در اردوها و مسابقات کشوری سعی در مبارزه با پدیده شوم دوپینگ دارند.

وی افزود: با توجه به ارتباط خوب و تنگاتنگی که کمیته پزشکی فدراسیون‌های مختلف با فدراسیون پزشکی ورزشی و ستاد ملی مبارزه با دوپینگ دارند به دو صورت از ورزشکاران نمونه دوپینگ می‌گیریم.

وی ادامه داد: نمونه‌گیری در دوپینگ یا براساس درخواست فدراسیون‌ها با توجه به برگزاری لیگ و یا اردو قبل از اعزام به مسابقات هست و یا بصورت سر زده افسران کنترل دوپینگ انجام می‌شود.

وی در خصوص آموزش‌های ضد دوپینگ در سطح مربیان تیم ملی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های ستاد ملی مبارزه با دوپینگ علاوه بر طول سال همیشه قبل از برگزاری رویدادهای مهم ورزشی همانند بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی و المپیک و پاراالمپیک دوره‌های آموزشی برای ورزشکاران و مربیان اعزامی برگزار می‌کنیم تا با آشنایی آنان با عوارض دوپینگ و محرومیت‌های آن با این پدیده شوم مبارزه کنیم.

وی ادامه داد: قبل از اعزام ورزشکاران به بازی‌های پاراآسیایی اینچئون نیز برای 50 مربی رشته‌های مختلف ورزشی زیرنظر دکتر رامین طباطبایی و دکتر افسانه گلشن راز دوره‌های آموزشی ضد دوپینگ برگزار کردیم تا همانند بازی‌های آسیایی کاروانی پاک در پاراآسیایی نیز داشته باشیم.

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار