آریایی نژاد گفت: یکی از موضوعاتی که طی هفته های اخیر خبرساز شده است بحث آزمون‌های جامع پزشکی و علوم پایه است که به علت برخی تعارضات موجب بروز نارضایتی داوطلبان این آزمون گشته است.

احمد آریایی نژاد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و  درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بحث رسیدگی به نحوه برگزاری آزمونهای پزشکی مقاطع مختلف و استاندارد بودن سوالات و سایر مشکلات مربوط به این آزمونها به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس واگذر شده است.

وی گفت: آنچه ضروری است توجه ویژه مسئولین برای رسیدگی به مشکلات این آزمونها برای اجرای عدالت در آزمون است چرا که داوطلبان این آزمونها هیچ راهی به جز این مسیر برای ورود به دنیای پزشکی ندارند و در صورتیکه در برگزاری اینگونه آزمونهای تخصصی غرض ورزی یا بی عدالتی صورت گیرد عملا شانس ورود آن فرد برای ورود به دنیای پزشکی پایمال می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به جامع بودن سوالات باید در تهیه سوالات داوطلبان این آزمونها عدالت در همه مراکز استانها اجرا شود اما اعتراضات جمعی داوطلبان این آزمونها حاکی از وجود برخی تبعیض‌ها در نحوه برگزاری آزمون و حتی تعیین سطح سوالات است.

وی یادآور شد: بنده خواهشمندم مسئولین وزارت بهداشت به خصوص آموزش پزشکی و کمیسیون آموزش و تحقیقات در اسرع وقت به مشکلات این داوطلبان رسیدگی نمایند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار