اف‌بی‌آی برای بازداشت افراد مستعد به عضویت در داعش و دیگر گروه های تروریستی، برنامه‌های فریب‌کارانه‌ای را اجرا می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ان‌بی‌سی نیوز، اف‌بی‌آی برای بازداشت افراد مستعد به عضویت در داعش و دیگر گروه های تروریستی، برنامه‌های فریب‌کارانه‌ای را اجرا می‌کند.

در یکی از این موارد، "باسط جاوید شیخ" که ساکن کالیفرنیا بود، به واسطه یکی از دوستان خود که گمان می‌کرد در سوریه زندگی می‌کند، به عضویت در جبهه‌النصره و سفر به این کشور دعوت شد.

شیخ که از طریق فیس‌بوک با دوست خود در ارتباط بود، از سوی وی به ثبت‌نام در یک سایت متعلق به این گروه تروریستی و وارد کردن اطلاعات فردی خود تشویق شد. گفته می‌شود با گذشت زمان بسیار کمی از ثبت‌نام وی در این سایت، نیروهای اف‌بی‌آی خانه او را محاصره و وی را بازداشت کرده‌اند.

بررسی‌های بعدی نشان داد وب سایتی که به نام جبهه النصره فعالیت کرده و اقدام به جذب نیرو می‌کند، کاملا جعلی است و توسط اف‌بی‌آی طراحی شده است. حتی افرادی که از طریق فیس بوک ادعا می کنند از اعضای گروه‌های تروریستی هستند و در سوریه یا عراق زندگی می‌کنند نیز عضو نیروهای اف‌بی‌آی بوده و برای شناسایی افراد مستعد به عضویت در این گروه‌ها فعالیت می‌کرده‌اند.

گفته می‌شود اف‌بی‌آی تاکنون افراد بسیاری را با این فریب بازداشت کرده است. این در حالی است که یکی از این افراد در زمان حضور در دادگاه گفته است در صورتی که به واسطه دوست اینترنتی‌اش به ثبت‌نام در این سایت تشویق نمی‌شد، هرگز اینکار را انجام نمی‌داد.



انتهای پیام/
برچسب ها: داعش ، آمریکا ، بازداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار