خبرنگار 20:30 در ذره بین این هفته مواردی همچون اجاره دادن مدارس به منظور کسب درآمد و عدم پرداخت خسارت و دیه حادثه دیدگان پارک ارم و حادثه اتوبان تهران- قم را مورد بررسی قرار داد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران خبرنگار ذره‌بین در اولین سوژه خود پای نیسان را به 20:30 کشاند و از خداحافظی این خودرو از جاده‌های کشور گفت.

به گفته زنگنه وزیر نفت مطابق با بند "ق" شرکت‌های تولید کننده وانت نیسان تولید آن را باید متوقف کنند.

وی در ادامه افزود: از آنجا که مصرف بنزین این خودرو بالا است ادامه تولید آن  غیر قابل قبول است.

این در حالی است که گویا وزیر نفت اطلاع ندارد که نیسان استاندارد یورو 4 را هم دریافت کرده است و همچنان قرار است در جاده های کشور بتازد.

گروسی نماینده مجلس در این خصوص گفت: خودروهای پیکان و نیسان جزو خودروهایی بودند که تکنولوژی‌ آنها مربوط به 45 سال گذشته است.

اگر که شرکتی بگوید استاندارد یورو 4 را دریافت کرده است دلیل بر این نیست که از تمام تکنولوژی‌های روز استفاده کرده و کاهش سوخت را هم درپی داشته باشد.

ما انتظار داریم خودرو سازها این موضوع را نیز در تحقیقات موتور لحاظ کنند.

* حادثه دیدگان پارک ارم هنوز دیه دریافت نکرده‌اند

خبرنگار 20:30 در ادامه از یک خلاء قانونی گفت خلائی که باعث شده حمایت از مصدومان حادثه دیده تا صدور حکم قطعی دادگاه به تاخیر بیافتد.

حادثه دیدگان اتوبان قم- تهران بعد از گذشت یک سال و همچنین حادثه دیدگان پارک ارم نیز از جمله کسانی هستند که به دلیل وجود این خلاء قانونی هنوز دیه دریافت نکرده اند و باید انتظار بکشند تا زمان قانونی از معرفی مقصران سر برسد تا بتوانند خسارت و هزینه های درمانی خود را بگیرند. مصداق این موضوع یکی از حادثه دیدگان پارک ارم است که هنوز دیه خود را دریافت نکرده‌اند.

به گفته وی درخواست تجدید نظر از سوی وی داده شده است اما هنوز معلوم نیست چه زمانی طول درمان به وی پرداخت شود.

نکته قابل ذکر این است که مسئولان پارک ارم  5 میلیون تومان برای بستری شدن واریز کرده‌اند در حالی که 150 میلیون تومان نیز هزینه درمان مصدوم بوده که توسط خانواده پرداخت شده و تاکنون مجموعه پارک ارم هیچ هزینه‌ای پرداخت نکرده است.

* اجاره دادن مدارس برای کسب درآمد

خبرنگار باشگاه خبرنگاران در سوژه بعدی خود به سراغ مدارسی رفت که فضای آموزشی آنها اجاره داده شده است.

رئیسی معاون وزیر آموزش و پرورش در این خصوص گفت: متاسفانه درحال حاضر که از کمبود فضای آموزشی رنج می‌بریم،در بعضی مناطق، مدارس به بعضی از دانشگاه‌ها،نهادها و بعضا به بخش خصوصی اجاره داده می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بعید می دانم مدیران مدارس بخواهند اجاره بگیرند بیان داشت: به نظر می‌رسد روسای مناطق تحت فشار وارده واحدهای آموزشی که خود نیاز داشتند را در اختیار سایر دستگاه‌ها قرار داده‌اند.

 نمونه آن نیز مدرسه‌ایست که چند ماهی است به یک شرکت تاسیساتی اجاره داده شده بود.

* قطع قبض دوره‌ای برق در منطقه سبلان شمالی

خبرنگار ذره‌بین در سوژه آخر خود از منطقه سبلان شمالی سر درآورد و از مشکل قطع  قبض دوره‌ای برق این منطقه و ارسال قبوض با جریمه به درب منازل گفت: به گفته اهالی قبض های برق منطقه با اخطار قطع فوری به درب منازل ارسال می‌گردد علاوه بر این جریمه‌هایی تا سه هزار و 500 تومان نیز برای چاپ و ارسال بر روی قبوض برق مشاهده می‌‌شود.

اما این سوال مطرح است که چرا قبض اصلی ارسال نمی‌شود اما در عوض قبض دیر کرد با پیوست جریمه به منظور پرداخت به محل ارسال می‌شود.
برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/
برچسب ها: ذره بین ، قبوض ، برق ، سبلان ، مناطق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار