دبیر شورای معارف معاونت صدا:

آیت‌ الله مکارم شیرازی از نرم‌افزارهای اندروید رادیو معارف رونمایی می‌کند

حجت الاسلام محمد لطفی نیاسر گفت: امروز بعد از ظهر آیت الله مکارم شیرازی با حضور در سازمان صدا و سیما از نرم‌افزارهای اندروید رادیو معارف رونمایی می‌کند.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ نشست رسانه‌ای دبیر شورای معارف معاونت صدا و تشریح برنامه‌ای محرم و صفر و هفته امر به معروف و نهی از منکر و هفتمین دوره طرح ملی بوی سیب در سالن معاونت صدا برگزار شد، حجت الاسلام محمد لطفی نیاسر دبیر شورای معارف  و معاونت صدا گفت: شعار ما زندگی و حرکت جهادی به سبک سیدالشهدا است. سالها است که معاونت صدا با دو برنامه کلان به استقبال محرم می رود؛ که چند  روز پیش همایش پیرغلامان که در خوزستان برگزار شد اولین برنامه کلان و دومین اقدام طرح ملی بوی سیب است که هفتمین دوره خود را آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: در ایام ماه محرم و صفر رادیو نینوا افتتاح می‌شود و امروز بعد ازظهر نیز آیت‌ الله مکارم شیرازی در قم از نرم افزار‌های اندروید رادیو معارف  رونمایی می‌کند.

لطفی نیاسر درخصوص ویژه برنامه های ماه محرم و صفر تصریح کرد: همایش پایانی در حرم عبدالعظیم حسنی در 25 صفر برگزار می‌شود که با آن رسانه ملی ویژه برنامه های خود را به مناسبت ماه محرم به پایان می‌رساند.

 وی با اشاره به دومین اقدام طرح ملی "بوی سیب" و بخش های مختلف آن اظهار داشت: ارسال آثار در ماه محرم توسط مخاطبان امکان‌پذیر خواهد بود و  از ابتدای این ماه می توانند در مسابقات این طرح شرکت کنند.

لطفی نیاسر با اشاره به اهداف برنامه‌های رادیویی در ماه محرم گفت: شناسایی و پرورش استعدادهای جوانان ، آشنایی مخاطبان با برنامه‌های مذهبی، افزایش سطح سواد مخاطب، غنی سازی محتوایی فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از اهداف برنامه‌سازان شبکه‌های رادیویی است.  در ایام ماه محرم و صفر از خبرنگاران فعال رادیویی نیز تقدیر می شود.

وی با اشاره به طرح ملی "بوی سیب" ادامه داد: این طرح در دو بخش حرفه‌ای و مردمی برگزار می شود و در بخش مکتب نیز مخاطبان می تواند پیگیر موضوعات در فضای مجازی باشند.

در ادامه مراسم مدیر شبکه معارف صدا با اشاره به فعالیت‌های برنامه‌سازان ماه محرم گفت: بیش از 3 ماه است که بخش های مختلف معاونت صدا در برنامه ها فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و در نشست هایی که برگزار شد برای هر شبکه یک رویکرد کلان طراحی  صورت گرفت.

وی افزود: تبیین و ترویج سبک زندگی حسینی ، معیارهای خانواده عاشورایی، تببین ویژگی های جوان رادیویی، امر به معروف و نهی از منکر، زنان و قیام حسینی ، جوان عاشورایی، تبیین جلوه حقیقی حسینی از سیره سید الشهدا ، فرهنگ جهاد و روحیه جهادی در خیمه سید الشهدا ، عبرت های عاشورا و پرداخت به شیوه های صحیح عزاداری جزء طرح‌های کلان شبکه‌های رادیویی است.
 
پاسخ به شبهات و سوال‌های مربوط به قیام سید الشهدا

لطفی نیاسر با اشاره به بررسی شبهات به سوالهایی که در خصوص قیام سید الشهدا پیش می آید گفت: از طریق سایت‌ها و شبکه‌های ماهواره ای به سوالات و شبهاتی که درخصوص قیام سید الشهدا در ذهن مخاطبان پیش می‌آید نیز پاسخ می دهیم. به مناسبت ماه محرم و اربعین حسینی 85 هزار دقیقه برنامه رادیویی با 371 عنوان روی آنتن می‌رود.

لطفی نیاسر با اشاره به برخی از برنامه‌های شبکه‌های رادیویی در ماه محرم تصریح کرد: "اشراق و قرآن کربلا" از رادیو قرآن ، "قصیده قربت" و "خورشید نی" از رادیو معارف، "اینجا کربلاست" و "هنگامه معرفت" از رادیو  ایران، "‌تکیه شبانه" و "منظومه عاشقی" از رادیو جوان، "خط خون و دیباچه" از رادیو کتاب، "اهل بیت آفتاب" از رادیو خانواده، "حماسه جاوید" و "نغمه سوگ" از رادیو فرهنگ،" از جنس عشق" از رادیو سلامت، "عرش در سوگ" از رادیو اقتصاد، "شرح بی‌نهایت"  رادیو گفتگو و "روشنا" از رادیو تهران، "باران عطش" از رادیو دانش،‌"روایت گل سرخ" از رادیو صدای آشنا، "رسم عاشقی" از رادیو ورزش و "سقا خانه" از رادیو فصلی  و شرح بی‌نهایت"  از رادیو گفتگو  در ایام ماه محرم و صفر روی آنتن می‌رود.  شبکه اینترنتی صدای اسلام به زبان انگلیسی از طریق اینترنت برنامه هایی از آسمان و حسینیه را بر روی‌آنتن می برد.
 
وی خاطر نشان کرد:در ماه محرم و صفر بیش از 400 سخنرانی تهیه شده که از شبکه‌های رادیویی پخش می شود و بدنبال آن 50 نفر از  مداحان در رادیو به سوگواری امام حسین (ع) میپردازند. رادیو نمایش بیش از 9 هزار دقیقه برنامه نمایشی را در شبکه های مختلف روی آنتم  می برد که از جمله آنها می توان به نمایش" لشکر خوبان"، "شبهای تردید روزهای تاریک"، "زندگی پهلوان اکبر خراسانی"،‌"نای نِی"،‌"شبیه خوانی" و "گمگشته در غبار" از دیگر نمایش‌های رادیویی بوده که در این ایام بروی آنتن می رود.
 
در ادامه این مراسم حسین غفاری مدیر بخش رسانه‌های نوین گفت: امروز آیت الله مکارم شیرازی از 10 نرم افزار اندروید رادیو معارف رونمایی می کند.

وی با اشاره به برخی از این نرم افزار ها گفت:" نرم افزار حسینی"، "موج اشک"، "نجوای عاشقان"،" سخن شیدایی"، "طوفان واژه ها"، رونمایی خواهد شد و مخاطبان می توانند در ایام ماه محرم و صفر از طریق دانلود از آنها استفاده کنند. برنامه‌های "ستارگان کربلا" در 45 قسمت 10 دقیقه‌ای ، " پرسمان محرم" ، "مسابقه بوی سیب"، "نمایش حدیث تیغ و عشق" در 12 قسمت 30 دقیقه‌ای در این ایام روی آنتن شبکه‌های رادیویی می رود.
 
بیش از 30 هزار دقیقه برنامه به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر

در پایان این نشست به دلیل ضرورت امر به معروف و نهی از منکر در قالب‌های مستند 30 هزار دقیقه برنامه روی آنتن شبکه‌های رادیویی می رود.

انتهای پیام/


برچسب ها: مکارم ، شیرازی ، نرم افزار ، صدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار