دیپلمات‌های روس در مصاحبه با شبکه المیادین هرگونه قرارداد پشت پرده بین واشنگتن و دمشق با هدف دور نگه‌داشتن تهران و مسکو از نقش‌آفرینی در منطقه را تکذیب کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ منابع دیپلماتیک روس در مصاحبه با شبکه المیادین هرگونه قرارداد پشت پرده بین واشنگتن و دمشق با محوریت تاثیرگذاری بر نقش مسکو و تهران را رد کردند.

این منابع با اشاره به اینکه واشنگتن امیدوار است که قراردادی با "بشار اسد" با هدف دور نگه‌داشتن ایران و روسیه از نقش‌آفرینی در منطقه امضا کند، افزودند: رئیس جمهور سوریه به هیچ وجه با این قرارداد موافقت نخواهد کرد.

دیپلمات‌های روس تاکید کردند که نظام سوریه به ریاست "بشار اسد" قدرتمند و متعهد است و ارتشی در اختیار دارد که تسلیم شدن در برابر آمریکا را قبول نخواهد کرد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که"سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه روز گذشته حملات تندی متوجه سیاست‌های غرب به ویژه آمریکا در قبال تروریسم کرده و بر حمایت مسکو از عراق و سوریه در جنگ با تروریسم از طریق تجهیز این دو کشور به مقادیر زیادی سلاح تاکید کرده است.

وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد: غرب از گروه‌های افراطی و تروریستی برای سرنگون کردن رژیم "معمر قذافی" در لیبی پشتیبانی کرد و هم اکنون از اقداماتش در سوریه پشیمان است.

انتهای پیام// 




برچسب ها: اسد ، باراک ، اوباما ، داعش ، روس ، المیادین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار