روسا و دبیران کارگروه‌های چهارگانه نشست تخصصی معاونت امور فرهنگی با مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور برای این نشست دو روزه معرفی شدند.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این نشست تخصصی به میزبانی شهر تبریز در روزهای 30 مهرماه و اول آبانماه برگزار می‌شود. روسا، نایب رئیسان، دبیران و موضوعات مورد بررسی در این کارگروه‌ها عبارتند از:

.1
کارگروه چاپ: ریاست این کارگروه برعهده برزین ضرغامی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران است. همچنین نایب رئیس این کارگروه نیز سعید سرابی، مدیركل فرهنگ وارشاد اسلامی استان خراسان رضوی است و محمودرضابرازش، مدیركل چاپ و نشر دبیر این کارگروه است. در این کارگروه موضوعاتی همچون اقتصاد چاپ، آموزش، چاپ و صنایع مرتبط، تفاهم‌نامه‌های چاپ و صادرات و واردات اقلام چاپی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

.2
کارگروه نشر اهل قلم و اطلاع‌رسانی: ریاست این کارگروه بر عهده حجت‌الاسلام و المسلمین ایزدپناه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم است. آقای سید موسی حسینی كاشانی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز نایب رئیس این کارگروه است. همچنین این کارگروه به دبیری علی‌‌شجاعی‌صائین، مدیركل دفتر توسعه كتاب و كتابخوانی و نجفعلی میرزایی مدیرعامل مؤسسه خانه كتاب می‌باشد.

در این کارگروه موضوعاتی اعم از تفویض و واسپاری ممیزی به ناشران، کمیته خرید کتاب، اقتصاد نشر، خرید کتاب استانی، شبکه توزیع و کتابفروشان و تفاهم‌نامه‌ها مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

.3
کارگروه استان‌های مرزی: حجت‌الاسلام و المسلمین عباس دانشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان ریاست این کارگروه را بر عهده دارد. آقای ناصر اسحاقی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نایب ئیس این کارگروه است. محمدرضا وصفی، مدیركل پیشین دفتر مجامع، تشكلها و فعالیتهای فرهنگی و داریوش رضوانی، معاون اداره كل دفتر مجامع، تشكلها و فعالیتهای فرهنگی به عنوان دبیران این کارگروه در این نشست حضور دارند.

در کارگروه استان‌های مرزی موضوعاتی چون فرق و مذاهب، قومیت‌ها در سطح کشور، ورود و خروج کالاها و اقلام فرهنگی و تبلیغات فرهنگی مرزی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

.4
کارگروه جشنواره‌ها، فعالیت‌های فرهنگی و راهبردها و سیاست‌های معاونت: محمدرضا سوقندی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ریاست این کارگروه را برعهده خواهد داشت. حسین شاكری مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مركزی نیز نایب رئیس این کارگروه است. همچنین مهدی قزلی مدیرعامل بنیاد شعر و داستان ایرانیان ، دكتر شهرام‌نیا مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و علی اصغر سیدآبادی مدیركل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و كتابخوانی دبیران این کارگروه را تشکیل می‌دهند.


در این کارگروه موضوعاتی همچون نمایشگاه‌های کتاب، نمایشگاه‌های فرهنگی، برپایی هفته‌های فرهنگی در کشورهای دیگر، نکوداشت مفاخر و راهبردها و سیاست‌های معاونت امور فرهنگی برنامه‌های فرهنگی مورد تبادل نظر قرار می‌گیرند.

بر اساس این گزارش، این نشست دو روزه در روزهای 30 مهرماه و اول آبانماه به میزبانی شهر تبریز و با حضور سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی، مدیران ستادی معاونت و مدیران کل اداره کل فرهنگ و ارشاد استان‌های برگزار می‌شود.


انتهای پیام/ اس


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.