جانشین فرماندهی انتظامی استان قم گفت: ۵ هزار همیار پلیس و پلیس افتخاری در محرم امسال به نظم دهی عزاداران حسینی در قم کمک می‌کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم و به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم،  حمیدرضا اسدی که در گردهمایی رابطان امنیتی هیئات مذهبی که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، سخن می گفت، اظهار کرد: نیروی انتظامی به منظور ایجاد امنیت و نظم اجتماعی و اخلاقی و نیز مدیریت ترافیکی در ماه محرم برنامه‌هایی را تدارک دیده و با همکاری نهادهای دولتی و مردمی مرتبط اجرا می‌کند.
 
وی افزود: پلیس برای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم عزاداری به ویژه در عاشورا و تاسوعای حسینی و پیشگیری از هر گونه خطری، اقدامات مهمی را با مشارکت مردم انجام خواهد داد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم تصریح کرد: خوشبختانه توانستیم تمام مجموعه‌های مورد نظر را آموزش و مشاوره بدهیم و از میان هیئات مذهبی افرادی را به عنوان همیار پلیس و پلیس افتخاری برای نظم دهی محافل عزاداری و سوگواری انتخاب کردیم.
 
اسدی تعداد این همیاران پلیس و پلیس‌های افتخاری را حدود 5 هزار نفر اعلام کرد و افزود: به این افراد کاور پلیسی داده شده تا دسته‌های عزاداری و محافل سوگواری را نظارت کنند.
 
وی در مورد برنامه‌های ترافیکی پلیس در ماه محرم گفت: بر اساس برنامه‌های عزاداری که هیئات مذهبی به پلیس اعلام کرده‌اند، در زمینه آمد و شد ترافیکی برنامه‌ریزی شده و هیئاتی که به جز روزهای عمومی قصد دسته‌روی دارند اگر با پلیس هماهنگ کنند، برنامه ترافیکی برای این هیئات در نظر گرفته می‌شود.
 
جانشین فرماندهی انتظامی استان قم در مورد نظم دهی به هیئاتی که از استان‌های مختلف وارد قم می‌شوند اظهار کرد: اگر عزاداری این هیئات مذهبی، اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) باشد نیروهایی که در اطراف حرم مطهر مستقر می‌شوند، خدمات انتظامی به این هیئات ارائه می‌کنند.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.