رییس جمهوری روز چهارشنبه در جلسه توسعه و سرمایه گذاری در استان زنجان با تأکید بر اینکه کشور در مسیر رونق حرکت می‌کند، گفت: کارآفرینان بدانند که امروز ثبات اقتصادی در کشور حاکم است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛رییس جمهوری روز چهارشنبه در جلسه توسعه و سرمایه گذاری در استان زنجان با تأکید بر اینکه کشور در مسیر رونق حرکت می‌کند، گفت: کارآفرینان بدانند که امروز ثبات اقتصادی در کشور حاکم است.
حجت الاسلام والمسلمین دكتر حسن روحانی اظهار داشت: امنیت و ثبات اقتصادی امروز ایران در منطقه، کاملاً قابل قبول است.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه اقتصاد کشور باید توسط کارآفرینان و فعالان بخش خصوصی اداره شود، افزود: دولت باید زمینه‌ها را فراهم کرده و در بخش‌های که بنا به دلایلی امکان حضور بخش خصوصی نیست، بار مسئولیت را بر عهده بگیرد.

رییس شورای عالی اقتصاد با تاکید بر اینکه اساس توقع ما از كارآفرینان كشور اهل بیت ، این است كه به فكر كشور و هم وطنان خود باشند، اظهارداشت: البته منظورم این نیست كه وارد تجارتی شویم كه سود نداشته باشد كه چنین تجارتی قابل دوام نیست، اما می توان سود کمتر را در نظر گرفت.

رییس‌ جمهوری یكی از بزرگترین معروف ها را ایجاد شغل و دستگیری از افراد نیازمند عنوان كرد و گفت: اگر كسی فرد بیكاری را كه از شدت بیكاری و فقر آبرویش در خطر است به كار بگمارد، اجر بی پایانی نزد خداوند خواهد داشت.

روحانی در ادامه با بیان اینكه این حرف ها به معنای شانه خالی كردن دولت از زیر بار مسئولیت هایش در عرصه اقتصادی نیست، افزود: دولت در عرصه اقتصادی وظایفی دارد كه در حد توان تلاش خواهد كرد به آنها عمل كند و البته قضاوت دراین باره برعهده مردم است.

رییس جمهوری با اشاره به اینكه مردم می دانند دولت با چه مشكلاتی مواجه است، تصریح كرد: هنگامی که این مسوولیت را برعهده گرفتم به خوبی از شرایط آگاهی داشتم . ما وعده های به مردم دادیم و با خدا عهد كردیم كه هیچ كاری را بدون مشورت با كارشناسان آن حوزه انجام ندهیم و طی ۱۴ ماهی که از فعالیت دولت می گذرد همواره تلاش ما همین بوده و از ابتدای تشكیل این دولت حداقل هفته ای دوبار در باره اقتصاد جلسه داشته ایم و مواردی پیش آمده كه نظر دیگری در مورد یك مسئله داشتم اما وقتی نظر جمع چیز دیگری بوده آن را پذیرفته ام.

روحانی با بیان اینكه البته غیر ممكن نیست كه در كار شورایی هم اشتباهی رخ دهد، گفت: مسئله این است كه كار كردن به شیوه شورایی درصد خطا را كاهش می دهد و از همین رو تلاش ما از ابتدای دولت تاكنون، این بوده که با مشورت كارها را پیش ببریم.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه اقتصاد وقتی سامان می یابد که قابل پیش بینی باشد، اظهارداشت: دولت از ابتدای آغاز به كار تاكنون، تمام تلاش خود را برای مهار تورم بکار گرفته است.

روحانی با اشاره به اینكه تلاش كردیم اقتصاد ایران قابل پیش بینی باشد ، اظهار داشت: درست است كه از زمان آغاز به كار دولت یازدهم نیز افزایش قیمت هایی داشته ایم و البته در مواردی مثل اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها نیز افزایش قیمت‌ها ناگزیر بود.

روحانی با یادآوری اینكه امروز رییس كل بانك مركزی آمار بسیار امیدوار كننده ای از تورم سالیانه منتهی به پایان شهریور ماه امسال ارائه کرد، گفت: این آمارها نشان می دهد كه تورم یكسال گذشته از شهریور امسال به ۲۰ درصد رسیده و تورم ماهانه به كمتر از یک درصد و رقم ۷ دهم درصد رسیده است كه این نشان می دهد از وعده ای كه برای رساندن تورم به زیر ۲۵ درصد به مردم داده بودیم ، جلوتر هستیم.

رییس‌ جمهوری با تاكید بر اینكه در موضوع مهار تورم مهم تداوم این روند است، گفت: به لطف خدا امروز از ركود هم عبور كردیم و اگر چه این مسئله همه بخش های اقتصاد كشور را شامل نمی شود اما در مسیری قرار داریم كه می توانیم بگوییم در مسیر رونق حركت می‌كنیم.

دكتر روحانی گفت: برخی مشكلات در عرصه سیاست خارجی داریم كه تلاش می‌كنیم از طریق مذاکره آنها را حل و فصل کنیم و بر همین مبنا روابط با همسایگان را نیز در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی گسترش داده‌ایم و در مجموع می‌توانم بگویم حرکت اقتصادی کشور رو به جلو است.

رییس‌ جمهوری در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه برای توسعه مناطق مختلف کشور باید از ظرفیت‌های موجود در آنها نهایت استفاده را برد، گفت: استان زنجان ظرفیت‌های متنوعی در زمینه‌های معدنی، کشاورزی و گردشگری دارد که باید از آنها نهایت استفاده را برد و از سوی دیگر بانک‌ها نیز باید حضور فعال‌تری در عرصه‌های توسعه استان داشته باشند تا سرعت پیشرفت زنجان بیش از پیش شود.

روحانی اظهار داشت: در تهران تصمیم گرفتیم که به بانک‌ها کمک کنیم تا در زنجان تسهیلات بیشتری به فعالان اقتصادی ارایه دهند و دولت در مجموع در سیاست خارجی و سیاست‌های اصولی اقتصادی و سیاسی و آرامش اجتماعی، از همه توان خود و ظرفیت‌های کشور برای پیشرفت استفاده می‌کند و باید همه دست به دست هم دهیم تا زنجانی آباد‌تر و ایرانی آباد تر بسازیم.

رییس جمهوری در ابتدای این نشست نیز با گرامیداشت فرا رسیدن ایام محرم گفت: تاثیرات عاشورا محدود به شیعیان و حتی مسلمانان نیست و همه انسانیت را تحت تاثیر خود قرار داده است.

 روحانی با بیان اینكه مكتب امام حسین(ع) مكتب انسان های آزاده است، افزود: اولین درس این مكتب ایثار و فداكاری است و ما اگر در طول زندگی خود فقط همین درس را سرمشق قرار دهیم، سعادتمند خواهیم بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار