رئیس اداره اجتماعی و فرهنگی شهرداری ناحیه 2 منطقه 9 از اجرای 36 عنوان برنامه به مناسبت فرا رسیدن خون و شمشیر در سطح ناحیه خبر داد.

محسن محبوبی، رئیس اداره اجتماعی فرهنگی ناحیه 2 منطقه 9 با بیان این خبر در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و شهادت سید و سالار شهیدان، اباعبدا... الحسین بیش از 36 عنوان برنامه فرهنگی در دستور کار قرار دارد که از آن جمله می توان به برگزاری مراسم زیارت عاشورا، برگزاری مراسم تعزیه خوانی و به تصویر کشیدن واقعه صحرای کربلا تا جمهوری اسلامی در بارگاه ملکوتی امام زادگان عبدا...(ع) با مشارکت واحد فرهنگی ناحیه 2 اشاره کرد.
 
وی ادامه داد:برگزاری نماز ظهر عاشورا، برگزاری همایش سوگواره  عاشورایی، توزیع دفترچه یاداشت های یاد شهدا به مناسبت روز دانش آموز، زنگ نمادین کتاب به مناسبت هفته کتاب و کتاخوانی، توزیع کتاب با موضوع عاشورا و برگزاری مراسم پرفیض زیارت عاشورا از جمله برنامه هایی است که همزمان با فرا رسیدن شهادت امام حسین(ع) برگزار می شود.
 
محبوبی در خصوص دیگر برنامه های اجرایی این اداره اشاره کرد و گفت: برگزاری برنامه عزاداری شیرخوارگان حسینی،پذیرایی از دسته های عاشورایی، تهیه و توزیع آش نذری، توزیع کتاب با محوریت  حادثه محرم، سیاه پوش کردن سرای محلات، برگزاری دعای زیارت عاشورا، آشنایی با شجره نامه امام حسین(ع) و برگزاری جشنواره حلوا نیز مصادف با ایام محرم در سرای محلات ناحیه 2 برگزار می شود.
 
وی ادامه داد: برگزاری مسابقه قرانی، آموزش نکات ایمنی در مساجد و تکایا، قصه خوانی ؟ قرانی، سیاه پوش کردن سرای محله، عزاداری ویژه شهادت علی اصغر(ع)، عکاس محرم با موضوع شور عشق، ایستگاه صلواتی، توزیع کتاب ویژه زندگی امام حسین(ع) نیز همزمان با ایام محرم در سرای محلات اجرایی می شود.
 
محبوبی خاطر نشان کرد: مسابقه کتابخوانی با موضوع وقایع عاشورا، مراسم عزاداری و روضه خوانی، ایستگاه صلواتی و سیاه پوش کردن مسجد حضرت نرگس(س) و نصب بنرهای مناسبتی نیز از جمله برنامه‌هایی است که در سراغی محلات در دستور کار قرار دارد.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: برنامه ، فرهنگی ، خون ، شمشیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار