بینندگان کردزبان شبکه سحر به تماشای فیلم سینمایی "مهریه بی بی" می نشینند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه بین المللی سحر، این فیلم به سرپرستی محمد فریدونی زبانگردانی شده و جمعه این هفته از سیمای کردی شبکه سحر پخش می شود.
 
فیلم سینمایی "مهریه بی بی" به کارگردانی اصغر هاشمی، محصول سال 1373 است و بازیگرانی همچون علیرضا خمسه، جهانبخش سلطانی، پروین‌دخت یزدانیان، محمود بصیری، سعید امیرسلیمانی، کمند امیرسلیمانی، اسماعیل داورفر و نیما بانکی به ایفای نقش در آن پرداخته اند.
 
داستان این فیلم از جایی آغاز می شود که بی بی برای نجات کوکب از تن دادن به یک ازدواج اجباری، سند قطعه زمینی را که مهریه اش است برای فروش، به بنگاه معاملات ملکی فردی به نام اسدی می برد. در این بین دلال دیگری به نام شکوری که از مدت‌ها قبل در پی خرید این زمین بوده، متوجه می شود که بی بی از قیمت واقعی زمینش خبر ندارد. در ادامه ماجرا، دو بنگاهدار با یکدیگر همدست می شوند تا زمین را مفت و ارزان از چنگ بی بی درآورند. اما با وقوع اتفاقی جدید نقشه آنها با مشکل مواجه می شود و با تصمیم جدید بی بی برای واگذاری زمین، مسیر ماجرا به کلی تغییر می کند.
 
"مهریه بی بی" به تهیه کنندگی محمد برسوزیان و اصغر هاشمی جمعه 2 آبان ماه ساعت 20:00 به وقت تهران به مدت 90 دقیقه از سیمای کردی شبکه سحر پخش می شود.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.