مقامات رژیم صهیونیستی به لابی گری با آمریکا درباره موضع گیری واشنگتن در مذاکرات هسته ای با ایران همچنان ادامه می دهند .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از وال استریت ژورنال ؛ این روزنامه آمریکایی در مقاله ای به قلم "جی سولومون " نوشت : به گفته مقامات آمریکایی و اسرائیلی ، تل آویو مکررا هشدارهایی را درباره موضع گیری دولت آمریکا در گفتگوهای هسته ای با ایران تا پیش از فرارسیدن موعد تعیین شده در 24 نوامبر به کاخ سفید ابلاغ می کنند . 

اظهارات اخیر بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تنش میان واشنگتن و تل آویو را بیش از پیش تشدید کرده است . اظهارات نتانیاهو در انتقاد از تلاش اوباما برای نهایی کردن توافق هسته ای با ایران و به اصطلاح ایجاد ابتکار عمل در سیاست خارجی واشنگتن عنوان شده است . 

در بخش دیگری از این مقاله آمده است : طی هفته های اخیر تعدادی از مقامات اسرائیلی از جمله بنیامین نتانیاهو و موشه یعلون ، وزیر جنگ این رژیم در سفر به واشنگتن نسبت به تصمیم اوباما در قبال پذیرش توافق نامه هسته ای با ایران ابراز نگرانی کرده اند .

به ادعای مقامات صهیونیست این توافق نامه هسته ای میان ایران و کشورهای غربی نمی تواند مانع تلاش یا دست یابی ایران به تسلیحات اتمی شود . 

موشه یعلون در هفته گذشته در دیدار با چاک هیگل اظهار داشت : سوال ایرانی ها ما را نگران کرده است . این سوال که آیا امکان دست یابی به توافق وجود دارد یا خیر ؟ ما نظرات خود به وضوح اعلام می کنیم . 

در ادامه این مقاله آمده است : اسرائیل به همراه تعدادی از هم پیمانان منطقه ای آمریکا مدتهاست خواستار توقف کامل برنامه های هسته ای ایران هستند . این در حالی است که گزارشات متعدد آژانس بین المللی انرژی اتمی و نیز سازمان های جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل هیچ نشانه ای مبنی بر فعالیت غیرصلح آمیز در نیروگاه های ایران ارائه نکرده اند . 

تل آویو همچنین در لابی گری های خود با مقامات  دولتی ، سنا و کنگره آمریکا تلاش می کند تحریم های ضدایرانی غرب را در حالت ثبات حفظ کرده و مانع رفع کامل یا کاهش آنها شود . 

بنیامین نتانیاهو همچنین اعلام کرده است که توقف برنامه موشکی بالستیک ایران نیز باید در مذاکرات هسته ای مطرح شود . این در شرایطی است که مقامات آمریکایی و اروپایی درگیر در مذاکرات هسته ای با تهران تعیین کرده اند که ایران می تواند تحت توافق نامه نهایی هزاران سانتریفیوژ فعال به منظور تولید سوخت هسته ای داشته باشد . 




انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار