یک روانشناس گفت: سیگار یکی از دسترس ترین عوامل اعتیاد در جوانان است و رابطه خوب والدین با فرزندانشان باعث جلوگیری از این پدیده می شود.

 ربابه تبریزی روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب افزود:سیگار یکی از در دسترس ترین عوامل اعتیاد در جوانان است و ممکن است این فعالیت از محیط نوجوان یادگیری و با گروه هم سن وی الگوسازی شده باشد.
 
وی در ادامه گفت: گاهی نوجوان  در اثر یک بار مصرف سیگار تجربه ای کسب کرده که باعث آرامش روحی نسبی آن فرد می شود و تکرار این عمل اعتیاد وی را در پی دارد به عنوان مثال نوجوانی که در حین تحصیل یا محیط پر از تشویق خانوادگی روش های حل مسئله را یاد نگرفته و نتواند آنها را حل کند با مصرف سیگار از استرس خود می کاهد.
 
تبریزی افزود: در بسیاری از موارد هم خصلت نوجویی باعث گرایش نوجوان به سیگار و موارد دیگر می شود.
 
وی در تعریف نوجویی اظهار داشت: خصلت نوجویی یعنی وی قصد دارد چیزهای جدید را امتحان کند بنابراین با رفتن به سمت سیگار یک تجربه متفاوت را کسب می کند.
 
وی خاطر نشان کرد: رابطه خوب والدین با نوجوان و دخالت به موقع روان درمانی جهت جلوگیری از این آسیب اجتماعی موثر است که نوجوان تفهیم شود آرامش با ورزش و کتاب خواندن و فعالیت های مثبت و سالم دیگری امکان پذیر است.
 
انتهای پیام/ 
برچسب ها: سیگار ، فرزند ، جلوگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار