عضو شورای اسلامی شهر رودهن گفت : تغییر کاربری باغات رودهن زیر ذره بین نظارت شورای اسلامی شهر در کمیسیون ماده هفت قرار دارد .

علی رضا شرقی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن در مورد وضعیت شهر رودهن با تاکید بر اینکه اراضی کشاورزی جزء منابع ملی است ، گفت :تغییر کاربری در آنها بدون رعایت مر قانون و سیاست های تعریف شده تخلف محسوب می شود .

وی در ادامه این مطلب اضافه کرد گفت : جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی و باغات در رودهن با هدف ارزشی حفظ فضا و سرانه های فضای سبز صورت می گیرد .

عضو شورای اسلامی شهر رودهن با تاکید بر اینکه کمیسیون ماده هفت شورا در راستای حراست از محیط زیست در این منطقه قدم برداشته است ، تصریح کرد : ساخت و ساز های غیر قانونی در باغات و زمین های کشاورزی حیات محیط زیست را به خطر می اندازد .

شرقی در خاتمه با بیان این مطلب که باغات جزء هویت شهر رودهن است ،اظهارداشت : تغییر کاربری در باغات بدون مجوز شورای اسلامی شهر به عنوان مانعی بر سر راه سرانه فضای سبز منطقه جرم است .


کمیسیون ماده پنج استانداری صادرکننده مجوز نهایی تغییرکاربری اراضی کشاورزی رودهن

عضو شورای اسلامی شهر رودهن  همچنین گفت: کمیسیون ماده پنج استانداری صادرکننده مجوز نهایی تغییرکاربری اراضی کشاورزی و باغات رودهن را صادر می کند .

علی رضا شرقی در مورد وضعیت شهر رودهن با تاکید بر اینکه حراست و حفاظت از محیط زیست یک وظیفه ملی است ، گفت : بخشنامه ای با هماهنگی نماینده فرمانداری و جهاد کشاورزی و شورای اسلامی در کمیسیون ماده هفت شورای اسلامی رودهن جهت صدور مجوز ساخت و ساز در زمین های کشاورزی تنظیم شده است .

عضو شورای اسلامی شهر رودهن در ادامه این مطلب تصریح کرد : ساخت و ساز در زمین های بالای 500 متر که کاربری باغ و کشاورزی دارند به ازای هر 20 متر باید یک اصله درخت غرس شود در غیر اینصورت مجوزی برای افراد متقاضی صادر نخواهد شد .

شرقی با تاکید بر اینکه کمیسیون ماده پنج استانداری در حوزه ساخت و ساز در محدوده اراضی کشاورزی و باغات دستور و حکم نهایی را صادر می کند ، اضافه کرد : نقشه های اراضی افراد متقاضی جهت دریافت مجوز به استانداری تهران ارسال می شود .

عضو کمیسیون ماده هفت شورای اسلامی شهر رودهن با اشاره به سیستم صدور جریمه برای متخلفین در حوزه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی و تغییر ساختار باغات به مناطق مسکونی ابراز داشت : قطع هر یک اصله درخت جرایم سنگینی به همراه دارد .


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.