مدیر عامل شرکت آرکا خطوط لوله نفت و گاز از عملیاتی شدن توپک هوشمند برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: این توپک بصورت عملیاتی در مناطق نفت مرکزی با موفقیت تست شد.

سعید نظری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص ساخت توپک هوشمند  اظهار داشت:  توپک هوشمند عملیاتی با مشارکت و حمایت شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در ارازی تضمین بازار خرید ساخته شده است.

وی تصریح کرد: این توپک در سایز 8 اینچ و در سطوح بالاست که دارای استانداردهای وزارت نفت و شرکت بین المللی است که مطابق با استانداردهای جهانی تولید و در حین بومی سازی است.
نظری با اشاره به اینکه این توپک در سایز 8 اینچ تولید شده از نظر تکنولوژی بی نظیر است که به اسم توپک هوشمند یا پیگ هوشمند مطرح و از نوع MSL و ساخت داخلی است.

مدیر عامل شرکت آرکا خطوط لوله نفت و گاز خاطرنشان کرد: هم اکنون 6 کشور دنیا از این تکنولوژی برخوردار هستند و ایران نیز برای نخستین بار موفق به تولید این دستگاه شده به طوری که این دستگاه بصورت عملیاتی در مناطق نفت مرکزی تست شده است.

وی یادآور شد: این طرح در قالب یک پروژه طولانی انجام می شود از نظر ارزبری  می تواند در کاهش هزینه ها کمک نماید تا جاییکه در مناقصات  تا سقف 50 درصد هزینه ها تاثیر گذار است.
نظری تصریح کرد: در راستای توسعه این صنعت وزارت نفت این موضوع را در اولویت کاری خود قرار داده  و جزء 10 آیتم ساخت داخلی است و قرار است این دستگاه در کشور بومی سازی شود.
 
وی تاکید کرد: قبلا توپک هوشمند در سایزهای مختلف در کشور تولید می شد ولی این پیگ هوشمند  در سایز 8 اینچ  با تکنولوژی وسیع‌تر ساخت شده است. 

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون وزارت نفت و مسئولان کشور تعاملات و حمایت های خوبی را در این زمینه دارند امیدواریم این ارتباطات و تعاملات گسترش یابد تا بتوانیم این تکنولوژی را در کشورهای اطراف منطقه خاورمیانه  توسعه دهیم.

چند روز پیش سعید پاک سرشت مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران گفته بود که دو نسل از توپکهای هوشمند که مورد نیاز شرکت انتقال گاز است با مصوبه هیئت مدیره شرکت ملی گاز ایران داخلی سازی می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار