تیم والیبال شهرداری ارومیه با ترکیب پرویز فرخی و آق محمد سلاق عنوان قهرمانی پیکارهای والیبال ساحلی چابکسر را به خود اختصاص داد.

پرویز فرخی  در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به افزایش مبلغ جوایز در نظر گرفته شده برای تیم‌های برتر این مسابقات، انگیزه ساحلی بازان به منظور اجرای بازی‌های بهتر تا حد قابل توجهی بالا رفته بود.

عضو تیم والیبال ساحلی شهرداری ارومیه تصریح کرد: چون پیش از شروع این مسابقات در گیلان 2الی3روز بارندگی شدید شده بود زمین‌های محل برگزاری پیکارها خراب شده بود.
ماسه‌های این زمین‌ها تا حدی سفت شده بود که فکر می‌کردیم روی آسفالت بازی می‌کنیم.

وی عنوان کرد: در این رقابت‌ها 19 تیم شرکت کرده بود که در میان شرکت کنندگان جای 2نفر به معنای واقعی خالی بود رحمان رئوفی و رضا نائینی که از بزرگان والیبال ساحلی هستند ولی به خاطر برخی مسائل ادامه فعالیت در سالنی را به ساحلی‌ ترجیح دادند. البته چون وضعیت والیبال ساحلی در نظر مالی در شرایط خوبی قرار ندارد باید حق را به آنها داد.

عضو اسبق تیم ملی والیبال ساحلی کشورمان در ادامه خاطرنشان کرد: مسئولان جدید کمیته والیبال ساحلی قول‌های امیدوار کننده‌ای در خصوص رشد و پیشرفت این رشته داده‌اند، "عبدالعظیم عزیزخانی" رئیس کمیته والیبال ساحلی قول داده که تا پایان سال 1393 چهار دوره مسابقات تور ساحلی در سطح کیفی بالا برگزار شود. اگر این گفته وی عملی شود به طور قطع والیبال ساحلی هم رشد فنی قابل قبولی پیدا خواهد کرد.

فرخی در خصوص سطح کیفی مسابقات والیبال ساحلی چابکسر اظهار داشت: جوانان حاضر در این مسابقات از انگیزه بسیار بالایی برخوردار بودند آنها در صورت توجه و سرمایه‌گذاری می‌توانند در آینده ای نه چندان دور برای این رشته عنوانی خوبی را در عرصه مختلف داخلی و خارجی کسب کنند.

وی تصریح کرد: جوانان ساحلی باز از استعداد و پتانسیل بسیار بالایی برخوردار هستند ولی ملی‌پوشان کنونی کشورمان در پستهای اصلی خود بازی نمی‌کنند و این مساله در طولذ مسابقات مشکل ساز خواهد شد به طور مثال هر 2 بازیکن تیم ملی (الف) ایران در پست دفاع کننده تخصصی دارند در صورتی که تیم والیبال ساحلی نیاز به یک دفاع کننده و یک توپ‌گیر دارد که با هماهنگی مطلوب در طول تمرینات در مسابقات موفق عمل می‌کنند اگر از این ساحلی بازان فقط در پستهای خودشان استفاده شود تیم ملی والیبال ساحلی ایران هیچ کم کسری ندارد.

فرخی خاطرنشان کرد: در حال حاضر که فصل سرما آغاز شده دیگر تیمها و ساحلی‌بازان فرصت و فضای کافی برای تمرنیات زیادی را ندارند اگر مسئولان کمیته ساحلی فدراسیون شرایطی را فراهم کنند که این گونه مسابقات در مناطق گرمسیر به صورت متناوب برگزار شود به طور حتم در آینده‌ای نزدیک شاهد درخشش و کشف نخبگان بیشتر در این رشته خواهیم بود چون والیبال ساحلی مختص فقط چهار مرحله نیست در جریان مسابقات قهرمان کشوری و تورهای ساحلی نخبگان شناسایی و از سوی مسئولان و مربیان به تیم ملی دعوت خواهند شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: فرخی ، بارندگی ، والیبال ، ساحلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار