کماچ سهن به دلیل استفاده از آرد سهن که همان آرد جوانه گندم است دارای ویتامینEو ویتامینهای خانوادهBبالایی می باشد ،همچنین به دلیل داشتن خرما سرشار از ویتامین و قند گیاهی سالم است و این شیرینی در ایام نوروز و در مراسمات عزاداری به عنوان یک ماده مغذی سالم و سنتی کاربرد دارد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ، در هنرستان علویه مطهر آباد شهرستان زرند دانش آموزان بیش از 60 نوع کماچ با طعمها و سلایق مختلف تهیه کرده بودند .

خانم زهرا اسادات امیری مسئول واحد مشاوره این واحد آموزشی هم گفت: با توجه به اینکه قدمت پخت کماچ در روستای مطهر آباد به بیش از 200 سال قبل بر می گردد و دونوع کماچ سهن و کماچ شیر داریم که به نوعی یکی از سوغات و شیرین جات مخصوص این منطقه محسوب می شود.

خانم صفا احمدی کارشناس تغذیه مرکز بهداشت شهرستان زرند هم گفت : برگزاری این گونه جشنواره ها به ترویج پخت غذاهای سالم و سنتی و زنده نگه داشتن این سنتهای سالم کمک فراوانی می کند.

این کارشناس تغذیه افزود :کماچ بدلیل استفاده از آرد کامل گندم دارای سبوس بالایی می باشد که باعث افزایش ارزش غذایی آن به عنوان یک نان می گردد ،همچنین کماچ ها از خمیر به خوبی تخمیرشده تهیه می گردد که باعث می شود ویتامینBموجود در آننیز افزایش یابد.

انتهاي پيام/ا


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.