اوکراینی‌ها برای شرکت در انتخابات پارلمانی این کشور امروز یکشنبه به پای صندوق های رأی رفتند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ،مردم اوکراین برای شرکت در انتخابات پارلمانی این کشور به پای صندوق های رأی رفتند.

 پیش بینی می شود این انتخابات قدرت سیاسی پترو پوروشنکو رئیس جمهور اوکراین را در پایان دادن به درگیری های جدایی طلبانه در شرق این کشور افزایش دهد.

 انتخابات در اوکراین در ساعت هشت صبح آغاز شد. این نخستین انتخابات پارلمانی در اوکراین از زمان برگزاری اعتراضات خیابانی در کیف - پایتخت این کشور - در زمستان گذشته محسوب می شود که سبب شد ویکتور یانوکوویچ رهبر مورد حمایت روسیه از اوکراین فرار کند.

پوروشنکو پیشتر این انتخابات را تلاش برای پاکسازی وفاداران یانوکوویچ و ایجاد مجمعی که اکثر اعضای آن خواهان پیوستن به اتحادیه اروپا هستند، توصیف کرد.

نظرسنجی ها نشان می دهد گروه های سیاسی حامی پوروشنکو احتمالا بیشتر 450 کرسی پارلمان را از آن خود خواهند کرد.

چنین نتیجه ای می تواند سبب وخامت بیش از پیش روابط اوکراین با روسیه شود. مقامات کیف، مسکو را به حمایت از جدایی طلبان حامی روسیه در شرق این کشور متهم می کنند . در درگیری میان جدایی طلبان و نیروهای اوکراینی تاکنون بیش از سه هزار و 700 نفر کشته شده اند. این درگیری ها همچنین سبب بروز مشکلاتی برای اقتصاد اوکراین شده است.

مقامات اوکراینی اعلام کردند مراکز اخذ رأی تا ساعت هشت شب به روی رأی دهندگان باز هستند و نتایج انتخابات نیز در سریع ترین زمان ممکن اعلام خواهد شد. 

29 حزب در این انتخابات شرکت کرده اند اما انتظار می رود تنها شمار کمی از آنها بتوانند در پارلمان اوکراین صاحب کرسی شوند. این در حالی است که شمار زیادی از رأی دهندگان حاضر در شبه جزیره کریمه نمی توانند در این انتخابات شرکت کنند زیرا این شبه جزیره به روسیه ملحق شده است.



انتهای پیام 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار