همزمان با هفته پدافند غيرعامل، رزمايش واکنش سريع در مقابله با بحران و اطفای حريق شرکت آب منطقه‌اي استان در سد آبشينه همدان برگزار شد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ مسئول کميته پدافند غير عامل و مديريت بحران شرکت آب منطقه‌اي استان با بیان اینکه برای آمادگی در برابر بحران‎هاي حوزه آب و انرژي و برنامه ریزی به موقع و صحیح این مانور را برگزار کردیم ، گفت: در پدافند غيرعامل دشمن بدون استفاده از تسليحات نظامي وارد عمل شده و خساراتي را وارد مي‌کند.

منصور ستوده با بيان اينکه هر ساله رزمايش به شکل‌هاي مختلف اجرا مي‌شود، گفت: در اين رزمايش دستگاه‎هايي از جمله شرکت آب ‌منطقه‌اي، هلال احمر، آتش نشاني، اورژانس و مديريت پدافند غيرعامل استان حضور دارند.

ستوده با تصريح بر اينکه ساير دستگاه‌هاي عضو کارگروه آب و انرژي در هفته پدافند غيرعامل برنامه‎هايي دارند، عنوان کرد: دوره‌هاي آموزشي پدافند غيرعامل در اين هفته براي کارکنان شرکت‌هاي آبفا، آبفار، شرکت توزيع نيروی برق و آب منطقه‌اي برگزار مي‌شود.

مسئول کميته پدافند غير عامل و مديريت بحران شرکت آب منطقه‌اي استان همدان با اشاره به اینکه سد اکباتان در معرض آلودگي زيستي قرار دارد افزود : با توجه به اينکه سد اکباتان منبع تامين آب  آشامیدنی  شهر همدان است حساسيت‎هاي بالايي درباره اين سد وجود دارد.

وي تصريح کرد: از اين رو اقدامات لازم براي کنترل کيفيت آب سد اکباتان از طريق پايش مخزن در دوره‎هاي مشخص انجام مي‌شود تا آب منتقل شده از سد اکباتان به داخل خط انتقال بدون آلودگي باشد.

 ستوده با اشاره به اينکه هيچ‎گونه حمله زيستي به سد اکباتان نداشته‌ايم، بيان کرد: دستگاه‎هايي براي کنترل آلودگي سد نصب شده‌اند که در صورت ورود آلودگي به سد در بالادست، هشدارهاي لازم را مي‌دهند.

وی عنوان کرد: همچنين آب منتقل شده از سد اکباتان وارد دو تصفيه خانه سد اکباتان و شهيد بهشتي شده و پس از آناليز و تاييد مديران وزارت بهداشت وارد لوله‌هاي منازل مي‌شود.

انتهای پیام/ش


برچسب ها: همدان ، رزمایش ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.